[PG] Wie rijdt er op Manege Wittebrug in Den Haag?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Agnes

[PG] Wie rijdt er op Manege Wittebrug in Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 20:43

Wie rijdt er op Manege Wittebrug in Den Haag? Mijn paard Lagune (Goentje) heb ik 5 jaar geleden verkocht aan particulieren. Deze hebben hem ongeveer een jaar geleden doorverkocht aan Manege Wittebrug in Den Haag. Als je daar rijdt, ik wil dolgraag weten hoe het met hem gaat!!!! Omdat ik bovenin Groningen woon, kan ik ook niet zomaar "even" komen kijken.

Lagune is een KWPN'er, kleur roan bruin: zwarte manen en staart en onderbenen. Bruine vacht met witte haren erdoor (2x per jaar witter). Wit sokje. Zwarte hoeven. Hij is van 12 mei 1993, dus 16 jaar.

Ik heb hem zelf rechtstreeks van de fokker gekocht als driejarige en hem van groen tot Z1 dressuur gereden. Bij de vorige eigenaresse heeft hij L1 gereden en door blessures van paard en ruiter veel stilgestaan. Ik heb hem voor het laatst gezien op 25 augustus 2006 bij zijn vorige eigenaren, vlakbij Rotterdam. Ik moest hem verkopen omdat ik zwanger was en geen oppas had als ik ging rijden.

Lagune is een echt knuffelpaard. Ik had hem ook vaak gewoon los staan, bij mij liep hij niet weg. Poetsen vond hij gezellig en dingen als kalkoenen indoen, was geen enkel probleem. De hoefsmid kon hem zelfs alleen beslaan als ik een keer geen tijd had. In de loop der jaren is hij steeds makkelijker geworden en met een hoger knuffelgehalte. Echter hoorde ik van de vorige eigenaresse dat hij op Manege Wittebrug door stalknechten opgezadeld moet worden???? Hij kan super dressuur lopen, kon vanuit halthouden meteen in galop gaan. Zijgangen was niet zijn favoriet, maar hij kon het prima. Springen kan hij ook heel goed. Echter, hij had wel vaak last van bak-kabouters en kon dan maarzo een meter opzij springen. Hoewel dat in de loop der jaren wel beter werd.

Ik mis hem nog dagelijks en hoop op deze manier meer te weten te komen hoe het nu met hem gaat. Mail me alstjeblieft als je op Manege Wittebrug rijdt!!!

alvast bedankt,
groetjes, Agnes

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:33

Hoi Agnes,

Voor het eerst sinds tijden ben ik weer een keer op bokt te vinden en toevallig vond ik jouw berichtje hier. Ik vraag me ook heel erg af hoe het met Lagune gaat, en probeer zo snel mogelijk een keertje bij hem te gaan kijken. Vervoer + tijd vinden is momenteel alleen nogal problematisch.

Ik laat het je weten,
Kelly

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:02

hoi,

het gaat goed met hem, en nog steeds een lieve knuffel.
toen hij bij ons kwam was hij iets te dik maar hij ziet er nu heel goed uit.
met een grote bal spelen in de binnenmanege vindt hij leuk. :D kom gerust eens langs!