Pony mee op vakantie naar Duitsland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mette

Pony mee op vakantie naar Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 19:17

Hee :D

Mijn ouders hebben een vakantie geboekt naar Duitsland en vlakbij ons huisje is een manege. Dus wij willen graag onze pony meenemen. Maar moeten we nog rekening houden met dingen? Daarmee bedoel ik dus inentingen etc. Mette (de pony) is al een keer eerder mee geweest op vakantie naar Zeeland en dat ging prima :)

Groetjes

edit; typfout :)

ReLaFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:19

Paspoort van je pony.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:16

Neem je eigen krachtvoer mee.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:12

Vaak heb je een gezondheidsverklaring nodig. Zou even informeren bij de manege als ik jou was.
Weet je meteen wat je nog moet regelen.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 21:20

Oké, bedankt :)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:51

Voor Duitsland heb je een gezondheidsverklaring nodig, dit gaat via de voedsel- en warenautoriteit (VWA) Je moet dan een aantal formulieren invullen en een afspraak maken met hun. Er komt dan een veearts langs die kijkt of je paard gezond is (stelt niks voor hoor) en of het chipnummer klopt. Alleen het stomme is dat je wel zelf een chipreader moet hebben (of lenen van bijvoorbeeld je dierenarts) Dan mag je even betalen, rond de 70 euro en krijg je de gezondheidsverklaring.
Ik geloof dat hij 10 dagen geldig is, ben je langer weg dan moet je op je vakantieplaats een nieuwe aanvragen voor de terugreis.

Een hoop gedoe dus :D

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 19:52

Lenneke_ schreef:
Voor Duitsland heb je een gezondheidsverklaring nodig, dit gaat via de voedsel- en warenautoriteit (VWA) Je moet dan een aantal formulieren invullen en een afspraak maken met hun. Er komt dan een veearts langs die kijkt of je paard gezond is (stelt niks voor hoor) en of het chipnummer klopt. Alleen het stomme is dat je wel zelf een chipreader moet hebben (of lenen van bijvoorbeeld je dierenarts) Dan mag je even betalen, rond de 70 euro en krijg je de gezondheidsverklaring.
Ik geloof dat hij 10 dagen geldig is, ben je langer weg dan moet je op je vakantieplaats een nieuwe aanvragen voor de terugreis.

Een hoop gedoe dus :D

Fijn... Ik zal het er met mn ouders over hebben. Waar vind je die mensen voor die gezondheidsverklaring?

Lenneke_

Re: Pony mee op vakantie naar Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:09

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 09:26