met een huifkar op vakantie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

abadan

met een huifkar op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 15:05

weet iemand waar dat kan en hoe dat in zijn werk gaat en bedrijven die dat doen cq aanraders

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:35

Wij hebben dat vorig jaar gedaan. In Drenthe. Wij deden het via Thor-Heste, dat ligt in Gees. Je kunt daar met een Fjord en een huifkar met een stapelbed, bankjes en tafel (om te bouwen tot bed) én een fornuisje lekker rondtrekken door het mooie Drentse landschap. Het is allemaal erg goed geregeld. Wij hebben het al 2 jaar gedaan, en ieder jaar 2 weken. Dat lijkt lang, maar het is super! Ze hebben zelf geen site, maar zoek even op google. Het is echt een annrader! Succes!

josie

Re: met een huifkar op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:13

Dit hoort volgens mij bij BRT.
Daar staan genoeg berichten er over en goede adressen.
Eentje is 't Hoefijzer in Zwiggelte.
http://home.planet.nl/~wijnb232/thoefijzer/
Betrouwbaar en goed adres, hele vriendelijke mensen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:21

AR-->BRT

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:23

Moet dit even in de gaten houden wij willen het ook gaan doen :)
ik heb gehoort van rijmaaraan maar daar zijn de meningen over verdeeld ;)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:33

Ik ben bij T Hoefijzer geweest in Zwiggelte (wel al acht jaar geleden).

Je krijgt op de aankomstdag een huifkar en een paard mee. De eigenaar legt je uit hoe alles werkt en hoe je een paard moet optuigen. Daarna moet je hem dus zelf optuigen om te kijken of je het kunt. In de huifkar zelf zit een klein keukentje, met kook en keukengerei, wij hadden officieel vier slaapplaatsen, maar lagen onderin met zijn drieën op twee matrassen omdat we geen zin hadden om elke dag een tentje op te zetten :D
Dan ga je op pad. Naar mijn weten mochten we per dag maximaal 20 tot 30 kilometer afleggen, stappend. Ook afhankelijk van het weer en het terrein natuurlijk. Je krijgt een kaart mee met daarop alle campings in de omgeving waar je welkom bent met je huifkar. Dus zo kun je van te voren een route uitstippelen. De kosten van de camping moet je wel apart betalen.
Qua boodschappen zijn we van te voren met de auto naar de supermarkt gereden en hebben heel veel ingeslagen. Wij gingen dan ook maar 2/3/4 dagen op pad ;)

Ik vond het erg geslaagd en gezellig 8-)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:23

Ik heb dit in de zomer van 2007 ook gedaan. Samen met een vriendin voor een weekje een huifkar gehuurd in Drenthe, bij Rijmaaran in Schoonoord ( www.rijmaaran.nl )
De meningen over dit bedrijf zijn verdeeld, wij hebben er echter hele goede ervaringen mee!
Kregen een leuke, pittige pony mee en een simpele, maar nette huifkar.

Wij hadden van te voren zelf de route al uitgestippeld langs verschillende campings, allemaal ontzettend leuk!
Zeker een aanrader, ondanks dat wij óf heel slecht weer hadden óf werden geterroriseerd door de plaatselijke horzelkolonie, hebben wij een ontzettend leuke vakantie gehad! :D

Eva_vanO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:45

Ik heb vorig jaar een huifkartocht gemaakt. Bij 'T Olde Schippershuus in Doldersum. We hadden een leuk en pittig fjordje en een nette huifkar. Wij hadden van te voren al een route uitgestippeld en hebben ook een keer ergens 2 dagen gestaan waar we ook 2 paarden erbij hebben gehuurd en met z'n 3en een buitenrit door het bos gemaakt. We hadden wel een eigen zadel meegenomen voor de fjord. Dit was superleuk.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:51

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 10:33

ik heb het gedaan op de veluwe, bij de kronkel.

We kregen een leuk paard mee, en de route lag al vast. Alle slaapplekken waren al gereserveerd. Heel makkelijk! Prachtige route gehad. Zelfs langs een rivier op een weitje gekampeerd met het paard in de wei waar wij ook stonden. T was heel gezellig, ik sliep in een tentje en mijn tante en nichtjes sliepen in de kar.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 19:54

hafjelinger schreef:
Wij hebben dat vorig jaar gedaan. In Drenthe. Wij deden het via Thor-Heste, dat ligt in Gees. Je kunt daar met een Fjord en een huifkar met een stapelbed, bankjes en tafel (om te bouwen tot bed) én een fornuisje lekker rondtrekken door het mooie Drentse landschap. Het is allemaal erg goed geregeld. Wij hebben het al 2 jaar gedaan, en ieder jaar 2 weken. Dat lijkt lang, maar het is super! Ze hebben zelf geen site, maar zoek even op google. Het is echt een annrader! Succes!

Ze hebben wel een site ;) , sinds kort vernieuwd.
Erg mooie omgeving daar!

http://www.thorheste.nl