cross country, ook geschikt voor half gevorderde ruiters?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bit

cross country, ook geschikt voor half gevorderde ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 07:55

Hallo,

Ik heb een hele leuke reis gezien op Timeout Reizen: Hongarije, cross country. Hoewel wordt aangegeven dat deze reis ook geschikt is voor halfgevorderde ruiters, begin ik mij nu toch een beetje af te vragen of deze reis niet te hoog gegrepen is voor mij. Ik rij trouwens sinds 2 jaar 2x per week op een manege. Daarnaast heb ik enkele buitenritten gemaakt in NL en enkele springlessen gehad.

Is er toevallig iemand die bovenstaande reis heeft gemaakt en mij hier wat meer over kan vertellen? Hoe hoog ligt bijvoorbeeld het tempo? Hoe hoog zijn de hindernissen? Wordt er gesprongen vanuit middengalop of is springen vanuit draf ook mogelijk? Zijn de hindernissen eventueel makkelijk te ontwijken? Is het terrein een beetje begaanbaar?

Kortom: alle info is welkom! ;)

Breghje

Re: cross country, ook geschikt voor half gevorderde ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 08:32

Is het niet handiger deze info op te vragen bij het reisburo zelf? Ik begrijp dat je de reis al geboekt hebt of nog wilt gaan boeken, dan lijkt het me verstandig dit soort dingen eerst op te vragen voor je straks voor minder leuke verassingen komt te staan, zou jammer zijn van je vakantie.

bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 18:52

Heb ook bij het reisbureau geinformeerd en volgens hen is het geen enkel probleem. Juist om niet voor minder leuke verrassingen te komen staan, hoor ik graag van de 'ervaringsdeskundigen' hoe zij de reis hebben ervaren.

Dus mocht er nog iemand zijn die zijn of haar ervaring met mij wil delen... Ik hoor het graag!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:14

Zolang je geen angst hebt, en het reisbureau zelf zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken, denk ik dat er geen probleem is :)

bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 23:47

helemaal niemand die mij wat meer kan vertellen? ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:55

Of het verstandig is, hangt af van wat zij onder cross country verstaan en het soort paarden dat ze daar hebben. Als je er onzeker over bent, zou ik het niet doen. Vakantie is bedoeld om plezier te hebben en niet om alle dagen doodsangsten uit te staan ;)

Edit: Op de site staat dat je er ook langs kunt rijden. Het komt op mij ook wel betrouwbaar over. De paarden zijn zeer ervaren volgens de site, dus dat is al een groot pluspunt. Ik zou wel bodyprotector + helm meenemen (in Nederland mag je niet zonder crossen, ik weet niet hoe het daar is, maar voor je veiligheid is het sowieso een goed idee).

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:42

bit schreef:
Heb ook bij het reisbureau geinformeerd en volgens hen is het geen enkel probleem. Juist om niet voor minder leuke verrassingen te komen staan, hoor ik graag van de 'ervaringsdeskundigen' hoe zij de reis hebben ervaren.

Dus mocht er nog iemand zijn die zijn of haar ervaring met mij wil delen... Ik hoor het graag!

hebben ze misschien een website met een gastenboek? Dan zou je daar eens kunnen neuzen of er ervaringsverhalen opstaan, eventueel contact zoeken met mensen die de reis hebben gedaan enzo. Cap en bodyprotector vond ik een goede tip! Mocht er dan toch iets gebeuren ben je toch lekker beschermd.

bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 19:53

ik rij zoieso met cap, aan bodyprotector had ik nog niet gedacht. Bedankt voor de tip!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:23