Welke richtingen kan je studeren ( paardenrichtingen)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

S_R_A_H_A

Welke richtingen kan je studeren ( paardenrichtingen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 17:26

Ik zou echt doodgraag later van mijn hobby nu al uitgegroeid tot sport men beroep maken. Ben nu bezig met zadelmak maken, wedstrijden ,... Nu was men vraag zijn er geen scholen waar je studierichtingen over paarden kan volgen en dewelke zijn het ? Buiten hoefsmid en veearts enzo ben ik dus opzoek naar andere studiericthingen

Heb al wel enkele reacties gehad maar ben ni van nederland maar van Belgie :s weten er mensen uit Belgie waar ik misschien stage kan lopen en nog vele meer
Laatst bijgewerkt door S_R_A_H_A op 18-01-09 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

aslo

Re: Welke richtingen kan je studeren ( paardenrichtingen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:36

Er zijn scholen waar je paardenhouderij/-sport kunt doen. Mijn dochter zit ook op zo'n MBO: 1 praktijkdag paard, 1 theorie dag paard, 1 dag gewonen lessen en 2 dagen stage op een paardenbedrijf.

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 17:42

aslo schreef:
Er zijn scholen waar je paardenhouderij/-sport kunt doen. Mijn dochter zit ook op zo'n MBO: 1 praktijkdag paard, 1 theorie dag paard, 1 dag gewonen lessen en 2 dagen stage op een paardenbedrijf.

Hoeveel kost die school , heb je er een eigen paard voor nodig en waar is het gelegen ?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:46

Mijn dochter zit op het AOC in Enschede, maar er zijn meer plaatsen in NL met zulke opleidingen. Een eigen paard heb je (veelal) niet nodig, kan wel leuk zijn. Zo neemt zij één van onze paarden ook regelmatig mee, zoals onlangs met het ruiterbewijs of met de clinic van Herman Wientjes.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:47

Zoek eens op google naar paarden opleidingen dan vind je er vast een heleboel waar je eens kan gaan kijken.

Ik zit zelf op het vhall-larenstein en ben derdejaars student Paard&Management (onderdeel van diermanagement) Erg leuke studie, HBO opleiding, dus wat theoretischer ingesteld dan de MBO Paardenhouderij opleidingen die ook wat meer verspreid in het land gegeven worden.
In Wageningen heb je nog Equine Leisures and Sport, dan heb je nog NHB Deurne, AOC Paardenhouderij/sport (Meppel, Pesse e.d. )

En zo vast nog een hoop anderen. Kan je alleen wel aanraden om te gaan kijken bij de verschillende opleidingen of aan studenten daar te vragen wat ze ervan vinden. Het paardenwereldje is een zwaar vak en je moet er hard voor werken om ook maar iets te zijn of te worden. Totaal geen vetpot in ieder geval...

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:22

Dwyne schreef:
...Totaal geen vetpot in ieder geval...

Dat is onzin.

xxxkimmxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:06

Ik heb eerst 1 maand de opleiding: paardenhouderij & management gedaan in barneveld. Maar dat beviel niet zo omdat het te makkelijk was en ik had het niet naar mijn zin! (tog niveau 4)
Toen ben ik overgegaan naar het Helicon in Nijmegen. Dit is een hele goede school!
Dit is de opleiding: paardenhouderij, management & als extra vak Horse & leisure.
Op deze school zit ik elke dinsdag van 9 uur sochtends tot 7 uur savonds op de manege (die aangesloten staat bij de school). Hier krijg ik paardrijles, instructeursles en verder nog alles over paarden.
Verder moet ik dan nog 1 dag in de week stage lopen en 1 dag op stagebezoek bij een klasgenoot!
maar om alles samen te vatten: het is een leuke opleiding!!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:10

MadamX, tuurlijk is het voor sommige mensen wel een vetpot met goede inkomsten, maar in het begin ga je er echt geen bergen goud mee verdienen... Afhankelijk natuurlijk van wat voor werk je ermee wilt gaan doen. Bedoelde met mijn opmerking dat je niet de paarden in moet gaan om het geld. Kwam alleen even niet op deze woorden vanmiddag.

TS; oew Belgie kan ik je niet mee helpen... heb bij mij op de opleiding wel veel meiden uit Duitsland zitten. Hoop dat iemand je er wel verder mee kan helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:22

Je topic hoort op STW thuis, maar daar kun je pas posten nadat je 25 zinnige paardenposts hebt, vandaar dat ik dit topic op slot staat.

Overigens staat er op STW wel een overzicht van paard-gerelateerde opleidingen : Maya @ [STW] FAQ School, Studietijd en Werk. Wellicht haal je daar al wat informatie uit :)