Andere locatie dan vermeld in vraagprogramma/afmelden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Andere locatie dan vermeld in vraagprogramma/afmelden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 21:34

Beetje vage titel maar met enige uitleg:

Bij een rijvereniging in de buurt worden regelmatig dressuurwedstrijden georganiseerd. In het vraagprogramma staat echter: Bij veel deelname kunnen rubrieken op vrijdag en/of op een andere locatie verreden worden. De andere locatie staat niet vermeld maar na opgave blijkt dit ineens 30 km verderop te zijn. Ben je in zo'n geval startgeld verschuldigd?

Ik vind het raar dat de andere locatie niet op voorhand bekend gemaakt is. 30 km verderop is toch niet echt naast de deur en kost een uur extra reistijd en extra benzine.

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 00:02

Als je je aanmeld voor de wedstrijd kun je zeggen dat je alleen mee wil doen op die ene locatie, en als het op de locatie 30 km verderop niet. Gewoon een briefje bij je startcoupons doen of de mensen van het secretariaat bellen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Andere locatie dan vermeld in vraagprogramma/afmelden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 00:05

Ik zal wel te simpel denken maar bij een andere locatie denk ik niet aan een rijhal 30 km verder maar de accomodatie van een naburige handelsstal of andere rijvereniging. Dat vind ik geen probleem nl.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 00:31

Ik vind dat ze mensen die keuze zelf moeten laten maken, dus de andere locatie er altijd bij vermelden.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 01:05

Gulpje schreef:
Ik vind dat ze mensen die keuze zelf moeten laten maken, dus de andere locatie er altijd bij vermelden.

:) Dat was dus niet het geval. Maar is het terecht dat ze dan gewoon je startgeld in rekening mogen brengen?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 04:14

Ik zou ook niet blij zijn als de andere locatie ineens 30 km verderop blijkt te zijn.
Ik zou even overleggen met het secretariaat of je je af mag melden zonder kosten en anders even bellen met de KNHS maandag.

Denk niet dat hier regels over zijn, want het zal wel weinig voorkomen :+

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:45

Ik denk hetzelfde als gomir.
Gewoon eerst even het probleem bespreken met het secretariaat en kijken of je er met hun uitkomt. Misschien hebben ze wel een heel goede reden om het op die locatie te doen en niet op een locatie dichterbij. Over het algemeen zijn secretariaatsmensen ook geen verschrikkelijke mensen, dus ze zullen vast begrip voor je kunnen opbrengen.
Mocht je er met hen niet uitkomen, zou ik inderdaad eens de KNHS bellen wat de regels zijn in dit geval. Maar ik ben bang dat jij gewoon je inschrijfgeld moet betalen als jij na de sluitingsdatum afmeld, ongeacht de locatie.

Mocht je niet zo 'eigenwijs' zijn (of hoe je het ook wilt noemen) en je wel op de verdere locatie gaat starten. Geef dan even op een vriendelijk manier je mening bij het secretariaat. Dat je het zeer op prijs stelt wanneer de volgende keer de2e locatie op het vraagprogramma wordt genoemd, zodat je hier rekening mee kunt houden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:45

Ik denk wel dat je gewoon startgeld verschuldigd bent, omdat in het vraagprogramma vermeld staat dat het op een andere dag of andere locatie kan zijn. Je hebt het ook wel eens met verenigingen die ineens maar een proef uitschrijven ipv twee. In dat geval doe ik een briefje bij mijn coupons dat ik niet wil starten als het maar een proef is en of ze me dan tijdig willen verwittigen zodat ik een andere vereniging kan contacteren.

Er is overigens wel een vereniging die dit regelmatig doet en me toch op de startlijst knalt (en dus moet ik betalen) en ook de tweede coupon dus niet teruggeeft. Als er ergens anders dus wedstrijd is, zal ik daar ook niet inschrijven. :o

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:33

Precies, het staat in het vraagprogramma (dat goedgekeurd is door de KNHS). In dat geval ben je dus startgeld verschuldigd.
Dit zou je kunnen voorkomen door bij de opgave al te melden dat je niet wil meedoen als het op een andere locatie is.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:41

Maar ik vind dan nog steeds dat je bij het zinnetje 'andere locatie' er niet van uit hoeft te gaan dat het 30 km verderop is. Als ik kijk bij welke vereniging ik dan uit zo komen als ik denk hier ingeschreven te hebben dan wordt ik ook niet zo vrolijk :o