Arabier doet opeens raar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lindabrother

Arabier doet opeens raar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 01:13

Ik heb mijn arabier ingereden en eigenlijk alles ging goed. Ik had inmiddels al 2 keer met haar gegalopeerd en dacht dat het wel tijd was voor een buitenritje met een vertrouwd paard. Alles ging goed ze heeft nooit ene keer gebokt of gesteigert.

Nadat ik terug kwam van de buitenrit wilde ik haar weer in de bak gaan rijden maar hier had mevrouw totaal geen zin meer in.

Sinds die buitenrit is het enige wat ze doet bokken en vooral naar mn voeten trappen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

En wat kan ik vooral doen zodat ze weer de oude word zoals voor de buitenrit?

anneliesdj

Re: Arabier doet opeens raar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 01:15

Wat heb je gedaan op je buitenrit?
Mijn ervaring met arabieren is dat je ze ontzettend bezig moet houden omdat ze snel verveeld zijn. Kan zijn dat je paard heeft ontdekt hoe leuk buitenritten zijn en dat ze daarna gewoon geen zin heeft om saai rondjes in de bak te lopen.
Kwestie van motiveren; leuke dingen doen dus.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 01:29

Hoeveel keer heb je het weer in de bak geprobeert?
Was ze hengstig?
Mijn paard deed dit ook ineens na 4 keer door mij bereden te zijn.
Wij gingen overigens direct en alleen maar naar buiten.
Even iemand achter je paard zetten en met een halstertouw op de grond slaan (op het moment van bokken en naar het been trappen) zodat ze doorloopt heeft bij mij geholpen.
Uiteraard kijken of je zadel en alles goed zit en of jij misschien niet iets verkeerds doet.
Want imo is het protest van iets.
In mijn geval was het de hengstigheid van Flash.
Succes!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 07:57

hoe lang ben je met haar weggeweest dan?
klinkt mij alsof je haar overvraagd hebt en ze nu misschien last heeft van spierpijn ergens en zo reageerd

Moderatoropmerking:
Diverse berichten zijn verwijderd, aangezien dit een oud topic is en deze daardoor wegzakt. Zoals de grote letters aangeven is het niet de bedoeling op oude topics te reageren.
Laatst bijgewerkt door Judje op 22-07-09 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking toegevoegd.