[PG] Welsh/arabier, merrie, D pony, schimmel, 1992 (Katinka)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Knuffeldier

[PG] Welsh/arabier, merrie, D pony, schimmel, 1992 (Katinka)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 18:17

Beste allemaal,

Inmiddels al heel wat jaartjes geleden hebben mijn ouders voor mij de merrie Katinka gekocht. Ze was het veulen van mijn pony Wanda, een schimmeltje dat voor mij zeer speciaal is geweest. Wanda leeft al bijna 10 jaar niet meer, ze is in mijn armen heengegaan...

Al die jaren is het door mijn hoofd blijven spoken wat er van Katinka geworden is. Ze is dus geboren in 1992, als een bruine merrie met een wit voetje (tot aan de kogel) rechtsachter. Ik heb haar gehad totdat ze bijna 3 jaar oud was. In die tijd werd ze steeds witter. Toen mijn ouders haar verkochten had ze in haar vacht net zoveel bruine, donkere, als witte haartjes. In haar staart zat ook een grote pluk wit. Ik vermoed dan ook dat ze door de jaren heen steeds witter moet zijn geworden.

Haar moeder was een vliegenschimmel, wie weet is Katinka nu wel helemaal wit. Al vermoed ik dat ze ook een vliegenschimmel zal kunnen zijn. Ze zal zo ergens tussen de 1.40m en 1.45m zijn, en inmiddels bijna 17 jaar oud. Ze heeft een flinke draadwond gehad aan haar -ik geloof- rechter achterbeen (al kan het ook links zijn geweest). Zo groot dat je haar bot zag zitten. Ze is hier helemaal bovenop gekomen, maar er zal nog wel een litteken te zien zijn.

Ze is in 1994 of 1995 verkocht aan een handelaar. Daar is ze ingereden. Deze man (woonde ergens op de Veluwe) heeft haar weer verkocht, naar wat men zei aan een manege in Winterswijk. Enige jaren later zijn wij daar wezen kijken, maar hebben haar daar niet aangetroffen. Toen ze naar de handelaar ging hebben wij een kopie van het stamboekbewijs van haar moeder Wanda meegegeven. Wanda, officieel heette ze Leentje (Wanda staat handgeschreven naast het gedrukte Leentje). Wanda was een Pagode x Slepershoeve Nellie (verder onbekend). Daarbij heeft mijn moeder een foto/kopie meegegeven van de vader van Katinka, de voshengst Aquino. Katinka zelf is nooit op een keuring verschenen of in een stamboek ingeschreven.

Is er iemand die enige informatie heeft over Katinka? In feite heb ik dus geen idee van waar ze is. Het is allemaal al lang geleden. De foto's zijn ook oud... ik verwacht niet veel, maar omdat het al die jaren is blijven knagen waag ik toch deze poging.

Dit was ze (en ik) in haar jonge jaren:

Afbeelding

Afbeelding

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 22:22

*schopje*

Niemand die enig idee heeft? Haar naam is niet geregistreerd, kan dus veranderd zijn.