Haarlemmermeerse Bos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

esther82

Haarlemmermeerse Bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 14:27

Tot dik een jaar geleden stond ik met mijn paarden aan de rand van de Amsterdamse Waterleidingduinen. Het walhalla voor buitenrijden! Door omstandigheden werd onze stal echter verkocht en moest iedereen naar elders verhuizen.
Wij staan nu op een heerlijke stal in de polder, dicht bij een park met ruiterpaden en op nog geen 10 minuten met de auto van het Haarlemmemermeerse Bos.

Omdat mijn oudje van 22 al ruim een jaar dus niet in het zware duin heeft gelopen vind ik het opnieuw oppakken in het duin te zwaar voor hem geworden.
Maar het Haarlemmermeerse Bos lijkt me een leuk alternatief! :j

Wie rijdt daar vaker een buitenrit? Waar parkeer je dan je auto en trailer? Ik dacht zelf aan de parkeerplaats van de Bosmanege.
Zijn de ruiterpaden aangegeven en hoelang zijn de ritten die je er kunt rijden?

Stel ik me er teveel van voor of is het echt de moeite om heen te rijden?

mpc_rijder

Re: Haarlemmermeerse Bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:10

nou ik heb daar iets van 2x gereden
er zijn wel verschillende parkeerplaatsen maar ik kan niet precies uit mn hoofd uitleggen waar:P
je kan dan idd bij de bosmanege maar ook bijvoorbeeld achter papa's beachhouse ofzo.
het is opzich wel leuk om daar een xtje te rijden,
maar je hebt het best wel snel gezien...
er zijn daar namelijk niet zo heel veel ruiterpaden.
en het is ook niet heel groot ofzoow maarja dan verdwaal je ook niet:P
maar om een xtje te gaan is miss wel leuk:)
op welke manege staat je paard btw nu?
nouja veel plezier/succes!

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 10:08

Mijn paarden staan niet op een manege, maar bij een particulier. :)

Waar is Papa's Beachhouse?

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:36

dat is iets verderop als je de afslag naar de bosmanege voorbij rijdt. daar heb je dan ook parkeerplaatsen.:)

JoNew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:28

Ik rij daar ook ook wel eens. Het is best fijn rijden maar t stelt niet heel veel voor.. Wij rijden meestal een rondje buitenom en dan stappen we veel en dan ben je max. 3 kwartier onderweg. Maar tegenwoordig kan je ook naar de Groeneweelde. Dan steek je de driemerenweg over via een viaduct. Dat is heel breed en goed te doen. Dan kan je in dat gebied ook nog rijden en dan ben je ook wel een klein uurtje zoet denk..

Kortom het is een lekker gebied als je even wilt rijden maar t is niet te vergelijken met amsterdamse bos of de veluwe ofzo.

Wij parkeren meestal op de grote parkeerplaats naast de driemerenweg. Dan kan je daar via een bruggetje zo het bos is.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:29

Ik reed er toen ik nog in Hoofddorp stond regelmatig. Het stelt inderdaad weinig voor, maar je kan je er wel een uurtje vermaken hoor!

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 11:16

Ik denk dat een uurtje rondhobbelen best leuk is voor mijn oudje.

Ga het in ieder geval proberen. Weet iemand of er ook routekaarten beschikbaar zijn voor de ruiterroutes in het Amsterdamse Bos?

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:17

esther82 schreef:
Weet iemand of er ook routekaarten beschikbaar zijn voor de ruiterroutes in het Amsterdamse Bos?

Ja, je kunt ze online vinden op de site van het Amsterdamse Bos zelf.

Zoals hierboven al is gezegd is Haarlemmermeerse Bos leuk voor afwisseling als je geen tijd hebt voor een langer buitenrit. Beetje vergelijkbaar met Spaarnwoude. Heb je meer tijd dan zou ik je aanraden door te rijden naar een groter gebied met meer ruiterpaden en leukere omgeving (Veluwe bijvoorbeeld ;) ).