Kan er mij iemand vertellen waarom sommige paarden (niet allemaal, mijn vorig paard deed dit totaal niet) zo graag aan je handen likken?
Een paard van een vriendin doet dit constant, zelfs aan je kleren enzo! vanaf je nog maar in de buurt van zijn mond komt begint hij te likken. (je handen, kleren,) en dan ook af en toe er eens een speels knabbeltje bij...
Mijn paardje likte dan weer als hij iets gegeten had constant aan de tralies... Weet iemand waarom dit is?
dan heeft jou paard zout te kort dat doet die van mij ook altijd
Sharitje
Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-09 12:36
Ja, dat zei de veearts ook maar hij lustte geen liksteen, als ik die dan in zijn etensbak legde, met de bedoeling hij toch een beetje zout zou binnen nemen op die manier, at hij zelfs zijn korrels met moeite op! sloeber!
Ik zou nooit zout in de voerbak strooien en ook geen liksteen in de voerbak leggen. Gewoon ophangen is beter, dan kiest je paard zelf wanneer hij hem gebruikt. Als het in de voerbak ligt krijgt hij het steeds als hij eet binnen en dat is helemaal niet nodig en ook niet goed voor je paard.
Doet de mijne ook. Heeft al een liksteen waar die ook regelmatig aan likt..
Vilanootje
Geplaatst: 17-01-09 13:11
wel opletten met een liksteen, sommige paarden blijven er erg aan likken en gaan vervogens ook ontzettend veel drinken, daar moeten ze weer veel van plassen, conclussie: erg vieze en natte stallen.
Anoniem
Geplaatst: 17-01-09 13:12
Het kan ook een gewoonte zijn. Mijn pony likte altijd na het eten even aan een metalen randje in zijn box, of aan iemands handen. Hij had een liksteen hangen maar die werd volledig genegeerd. Hij was het gewoon zo gewend.