Wat voor wanden voor trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Wat voor wanden voor trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 21:33

Over twee weken gaan we onze nieuwe trailer halen en deze heeft nieuwe wanden nodig.

We kunnen dus zelf kiezen wat voor wanden.

Wat zou nou de beste keus zijn?

De trailer komt de komende jaren in ieder geval nog buiten te staan.

Nu hebben wij altijd een houten trailer gehad, maar ik denk dat polester meer voordelen heeft ten opzichte van hout, zeker ook als hij buiten staat?

sdi

Re: Wat voor wanden voor trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:06

Beetje onduidelijke post.
Krijg/ koop je een compleet nieuwe trailer??
Koop je een 2e hands met opknapwerk (nieuwe wanden en evt bodem)?

In zijn algemeenheid, kun je niet even snel/ gemakkelijk ander materiaal voor je wanden gebruiken. Zelfs bij het plaatsen van nieuwe houten wanden moet je goed opletten. Afwijkende dikte of hoogte, kan erg veel problemen opleveren met plaatsing/ passend maken.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 11:23

Een tweedehands die opgeknapt moet worden uiteraard.

Ik neem aan dat aangezien hij zijn oorspronkelijke wanden heeft dat een standaard dikte is. Fabrieksuit. Dus ik neem aan dat je eventueel nieuwe wand delen bij de fabrikant zou kunnen bestellen?

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:10

Houten plaatmateriaal kun je op 2 manieren regelen

1 lokale houthandel (niet een bouwmarkt, maar een echte houthandel).
Neem de maten en diktes van het materiaal op en. Vooral de dikte is erg belangrijk ivm passing in steunen & frame, kaprand etc.
Daar op lengte/ formaat laten zagen/ of zelf zagen met cirkelzaag

2 bij trailer boer/ trailer fabrikant
was 2 jaar terug, was zo duur dan bij houthandel

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 14:13

Ja hout kan je beter halen bij een houthandel dan bij een trailer fabrikant. Waar we op moeten letten met houten wanden vervangen weten we ook, dat hebben we al veel vaker gedaan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:36

sdi schreef:
Beetje onduidelijke post.
Krijg/ koop je een compleet nieuwe trailer??
Koop je een 2e hands met opknapwerk (nieuwe wanden en evt bodem)?

In zijn algemeenheid, kun je niet even snel/ gemakkelijk ander materiaal voor je wanden gebruiken. Zelfs bij het plaatsen van nieuwe houten wanden moet je goed opletten. Afwijkende dikte of hoogte, kan erg veel problemen opleveren met plaatsing/ passend maken.

Niet zo zwartkijken graag.
Pas maken is een kwestie van (laten) zagen. Je hebt de oude platen, mits je 'm voorzichtig demonteerd en dan weet je alle afmetingen. Wanden zijn gewoon van standaard diktes, dus niet lastig te verkrijgen.

Het is belangrijker dat je de zaagkanten van de wanden goed in de lak zet, zodat er geen water in kan. Hetzelfde geldt voor de gaten waarmee je de wanden vast zet. Tot slot gebruik je RVS (304 of A2 kwaliteit) om alles vast te zetten, zodat je geen lelijke roeststrepen krijgt.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 19:39

Maar jij zegt dus ook hout in plaats van polyester?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:47

Kun jij polyester bewerken dan? Heb jij zoveel conditioneerbare ruimte dat je polyester platen kunt maken die passen in je trailer? Als dat zo is, moet je daar een handeltje van maken, daar is best markt voor.......

Persoonlijk zie ik het nut niet. Ik heb zes jaar terug een Westfalia gesloopt en opnieuw opgebouwd in hout en dat ding is nog steeds top. Kwestie van goed bouwen en goede matrialen gebruiken. Kom eens kijken als je wil, kun je het zien.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 19:58

Nee die wilde ik dan door de trailer handel laten maken. Polyester wanden.

Staat jou trailer ook buiten? Die van ons is ook een Westfalia, met nu ook houten wanden maar die zijn dsu niet zo best meer.

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:01

ik denk dat polyester wanden beter zijn
en al helemaal voor een trailer die buiten staat
hout gaat namalijk slijten der maten die langer buiten staat
wij hebben ook een poly maar staat niet elke keer buiten wel soms als we van de club komen;)
maar het is ook mooier vind ik:D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:08

LADPR schreef:
Nee die wilde ik dan door de trailer handel laten maken. Polyester wanden.

Staat jou trailer ook buiten? Die van ons is ook een Westfalia, met nu ook houten wanden maar die zijn dsu niet zo best meer.

Heb jij een Saturnus gekocht??
De mijne staat al zes jaar buiten en behalve dat ie wat groen is uitgeslagen is ie nog helemaal top.
Ik denk overigens niet dat je een trailerboer gaat vinden die wanden voor je maakt. In de botenhoek zou je kans hebben, maar ik denk niet dat je het zomaar kunt laten maken en zeker niet voor de prijs van hout.
Hier een Saturnus: http://link.marktplaats.nl/220932073
Zomaar de eerste die ik tegenkom op Marktplaats.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:11

We hebben bij die van mij 1 zijwandje vervangen met trespa, was het randje om de deur. Eentje heeft nog 2 kleine rotte plekjes bovenin, maar dit hebben we even op de lange termijn geschoven.

Ik heb toendertijd contact gehad met XXTrail, zij konden mij een gehele set zijwanden (dus 2 grote, 2 kleintjes) leveren voor (ik dacht) €600. Misschien is dat een optie?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 20:50

@ Ikke: Een trailerhandelaar hier wil dat voor ons doen. Daar kunnen we wanden krijgen in verschillende materialen. Daar gaan we altijd heen voor onderdelen e.d.
Over het model geen idee eigenlijk. Bijna 4 meter lang bijna 2 meter breed. Met voorlader. Polyester kap en de rest is van hout.

@ LizMD: Trespa werd ons afgeraden omdat als ene pard een trap uitdeelt er en ster in kan komen en je wanden dus snel beschadigen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:47

Citaat:
Kun jij polyester bewerken dan? Heb jij zoveel conditioneerbare ruimte dat je polyester platen kunt maken die passen in je trailer? Als dat zo is, moet je daar een handeltje van maken, daar is best markt voor.......

vergeet naast Ikke zn opmerkingen ook niet dat polyester wanden vaak een binnenwand van hout hebben waardoor ze alsnog kunnen gaan rotten op plekken waar geboord is en hun stevigheid verliezen.

Toen mijn tailer 4 jaar geleden helemaal opnieuw is opgebouwd heeft die dealer mij laten zien dat polyester trailers ook niet zo stevig zijn als ze eruit zien, kon bij 1 trailer zo de wand naar binnenduwen, wat denk je dat 600 kg paard met zo´n wandje doet als mij dat al lukt!

Dus polyester wanden kun je al van je lijstje schrappen, die worden alleen af fabriek geleverd denk ik, of je moet het bij de dealer van jouw trailer navragen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 11:43

Ja dus nogmaals als we voor polyester zouden kiezen worden die gewoon afgeleverd door de trailerdealer. Dat is het probleem niet.

Het gaat mij dus vooral gewoon om de beste keus voor het materiaal van de wanden voor een trailer die dus buiten staat.

Verder hebben wij er kleine paardjes in en geen grote ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:54

LADPR schreef:
@ Ikke: Een trailerhandelaar hier wil dat voor ons doen. Daar kunnen we wanden krijgen in verschillende materialen. Daar gaan we altijd heen voor onderdelen e.d.
Over het model geen idee eigenlijk. Bijna 4 meter lang bijna 2 meter breed. Met voorlader. Polyester kap en de rest is van hout.

Zie de link die ik gaf. Dat is een Saturnus.
Er heeft enige tijd terug een voorladerversie op Markplaats gestaan, een groene tweepards. Heb je die gekocht?
Het deurtje zit links, omdat rechts optioneel de voorlader kan zitten, die jij dus hebt.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 20:57

Ja klopt deurtje links voorlader rechts. Die van ons is een witte. Stond officieel ook neit te koop volgens mij.

Zou dan dus prima kunnen dat het dan een saturnus is inderdaad.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:19

LADPR schreef:
Ja klopt deurtje links voorlader rechts. Die van ons is een witte. Stond officieel ook neit te koop volgens mij.

Zou dan dus prima kunnen dat het dan een saturnus is inderdaad.

Van die mooie, dichte driehoekige platen om de wanden te steunen? Juist, dat is HET kenmerk van een Satrunus.
Roept u maar. Er is geen bout aan een Saturnus of ik heb 'm in handen gehad.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 11:30

Haha leuk zeg, nou ben benieuwd, de 27ste gaan we hem ophalen. Dus dan kan ik foto's maken en weten we beter hoe of wat