pony van 1,38 tussen paarden starten wie??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liesJ

pony van 1,38 tussen paarden starten wie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 21:27

ik zit op internet te kijken en heb een hele leuke pony gezien van 1.38 m :o. maar ik wil graag wedstrijd starten en rijd bij paarden..

wie doen dit nog meer en word je gelijk gejureerd of werkt het in je nadeel

graag ervaringen en meningen...

p.s ik ben zelf 1,55 en 59 kilo

Mocca

Re: pony van 1,38 tussen paarden starten wie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:20

[PP] > [WD-V]

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:26

Ik zou gewoon doorsparen of kijken voor een grotere pony. Je kan met een c-tje wel bij de paarden starten, maar het staat er banaal en daarbij kan jou pony in verhouding nooit dezelfde gangen presenteren als een groter paard. In de beginklasses merk je hier weinig van maar als je hoger weet te komen merk je dit wel. Kortom, het kan hoor, maar zou je het wel doen? Ik zou voor de lol nog met een shetter tussen de paarden starten hoor, gewoon om iedereens gezicht te zien, maar of je er in de officïele klasses echt verder mee komt is een andere zaak lijkt me.

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:29

Eej, ik ga vanaf dit jaar met mn 1,36 hoge pony starten tussen de paarden.... Ik heb het jaren uitgesteld omdat ik niet durfde, bang om scheef aangekeken te worden omdat ik op een pony rijd, maar vooral bang om te falen. Ik heb besloten dat ik me niet meer achter excuses moet verschuilen en het gewoon ga proberen... Het is simpel als je goed rijdt kunnen ze gewoonweg niet om je heen of je nou een pony hebt of niet. Tuurlijk zal je wat nadelen hebben je uitgestrekte draf bijvoorbeeld zal minder spectaculair zijn, maar als jij je oefeningen netjes rijd en verschil tooont maakt dat niet uit.

Ik ben zelf 1.59 en weeg 60 kg... ik weet niet hoe de bouw van de betreffende pony is, mijn pony is kort en gedrongen, breed gebouwd maar aangezien jij kleiner bent dan ik en de pony groter is zie ik geen probleem... Ik zou zeggen DOEN +:)+ je moet doen waar jij gelukkig van wordt en wat andere mensen daarvan vinden is hun probleem... zolang jij blij bent met die pony maakt het niet meer uit wat andere vinden ;)

Suc6 met je beslissing, maar iig mijn zege heb je :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:12