Wat doen jullie met je paard/pony als je op vakantie ga?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

r0zijn

Wat doen jullie met je paard/pony als je op vakantie ga?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 17:34

Titel zegt al genoeg denk ik..
Ik wil dit jaar voor het eerst op vakantie met mijn vriend..
Maar nu zit ik er een beetje mee dat mijn ouders geen zin hebben om op mijn shetlander te letten enz...
Mijn shetje staat alleen en heb liever wel dat ze de genoeg aandacht krijgt als ik ( is nog niet zeker ) op vakantie ga..

Maartje_M

Re: Wat doen jullie met je paard/pony als je op vakantie ga?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:39

Heb je geen vriendin die verstand van paarden heeft en die je de zorg toevertrouwd? Ik pas ook altijd op t paard van een vriendin van me als zij op vakantie is en dat bevalt van beide kanten af erg goed.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:40

De buurman (boer) zorgt voor de paardjes.

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:41

Mijn vaste bijrijder verzorgd dan mijn paard!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:43

in principe zouden mijn ouders ervoor kunnen zorgen,
maar anders zou ik voor buren kiezen, en voor een langere tijd gaan ze naar de stal waar ik ook vrijwilliger ben

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:44

lekker 2 weken vakantie geven :D
24/7 in het land en daarna weer opnieuw gaan trainen

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:44

maaikj schreef:

aja, en niemand die ze eten geeft, water geeft en op ze let??

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:50

ik ga niet meer met myn ouders en zusjes op vakantie, dus mn moeder en jongste zusje zorgen dan voor het paard! Poetsen , longeren & muesli geven! Ze komt overdag gewoon buiten met haar ponyvriendjes dus daar vermaakt ze zich overdag wel mee! En savonds dan mijn zusje en mijn moeder!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:50

Of ze staan stil (ben nooit langer dan 8dagen weg dus kan geen kwaad) of ze wordt 1 tot 3x bereden door mensen van stal of mijn nicht, die het bedrijf runt wanneer wij weg zijn.

r0zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 17:54

Bedankt voor de reacties..
Mijn ouders hebben daar geen zin in..hebben voor de rest ook niets met pony´s..
Buren is ook geen optie..
Heb wel een vriendin die dr wel een tijdje aan huis wil hebben alleen mag dat niet van haar ouders...

Vind het niet erg dat ze stil staat,.maar ze staat alleen en vind het wel fijn als ze toch aan dr aandacht komt.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:57

dan kun je niet op vakantie :P

nee joh. gewoon iemand regelen die je goed kent.
en anders even op de manege of stalling in de buurt zetten. dat kost wat: maar dan kun je wel gezellig met je vriend op vakantie!

Ik heb dan gelukkig ouders die op willen letten, en zelfs durven te gaan voeren! Maar anders zou ik iemand in de buurt benaderen met paarden, of ze daar even kunnen staan.

Je bent vast niet de enige in je dorp met een pony! En een shet kan helemaal al makkelijk ergens in de wei of op stal..

maar niet alleen op t land laten, zorg wel dat er iemand elke dag even kijkt en water bijvult!! als hij geen bijvoer krijgt is er meer niet nodig toch? over het rijden zou ik me geen zorgen maken, heb je lekker weer wat te doen als je terug komt!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:58

Bijrijdster of iemand van stal die me even een weekje wil helpen :)

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:14

Mijn moeder heeft ook niks met paarden hoor , ze is er zelfs bang voor! Ze is nu zover dat ze dan toch myn paard durft te aaien :+ , maar ze vind wel dat er voor gezorgd moet worden! Mijn zusje poetst en longeerd, mijn moeder is haar taxi & die 'helpt' op haar manier, ook al is ze bang :P

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:57

in de zomer : vakantie op het land. Ouders gaan beurtelings dagelijks eens langs om water bij te vullen en te controleren op evt verwondingen en draad. Als men ouders niet kunnen een man uit de straat die me ook helpt met het onderhoud van de weide of vrienden die iets met paarden hebben.

in de winter: ik zet ze voor die periode op een pensionstal waar ze dagelijks op de weide kunnen. Mn ouders hoeven niet te mesten of 2 à 3x per dag langs te gaan. Af en toe eens gaan controleren of alles in orde is met dekens, wondjes. Moederlief gaat dan met een grote zak brood langs bij de paarden om ze een dikke knuf te geven :)

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:01

Ik heb gelukkig meerdere mensen in mijn omgeving die bereid zijn om tijdens vakantie op mijn paard te letten en eventueel bij te voeren en voor water zorgen. Zelfs een aantal mensen die hem zouden willen rijden gedurende mijn vakantie.

Mocht je echt niemand kunnen vinden, dan zou ik inderdaad kijken of je hem niet tijdelijk ergens anders neer kan zetten, bijvoorbeeld op een pensionstal of manege.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:07

Mijn zus, en eventueel mijn moeder. En als ik echt omhoog zit zou ik het nog aan mijn 3 nichtjes kunnen vragen die hebben daar ook twee paarden gestald staan. Maar dan alleen als ik echt geen andere mogelijkheid heb. Omdat hun het natuurlijk ook al druk genoeg hebben met twee paarden.

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:54

Als ik op vakantie ga dan komen mensen altijd hierin huis. Meestal mijn schoonouder/ouders of vrienden. Voor hun is dat dan ook meteen vakantie aangezien ze dan even op een boerderij zitten in de natuur.
De paarden staan dan altijd in het land en heb alle informatie op papier staan, telefoonnnummers etc.

Het is 1 keer voorgekomen dat mijn paard uitbrak......hoe goed je ook voorbereid, mensen met weinig ervaring raken in paniek bij paarden als ze iets niet snappen en paard dus ook....hij brak uit. Allemaal goed gekomen, maar het is en blijft voor mij altijd weer even spannend hoe het gaat. Gelukkig kwam de buurman helpen....(boer).

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:56

r0zijn schreef:
Heb wel een vriendin die dr wel een tijdje aan huis wil hebben alleen mag dat niet van haar ouders...

Vind het niet erg dat ze stil staat,.maar ze staat alleen en vind het wel fijn als ze toch aan dr aandacht komt.

Het paardje hoeft toch niet bij haar aan huis? Ze kan hem toch ook voeren waar wij nu staat?

AEP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:56

Vakantie? Wat is dat? Kun je dat eten ofzo? :?

;)

r0zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 15:50

eilleen333 schreef:
r0zijn schreef:

Het paardje hoeft toch niet bij haar aan huis? Ze kan hem toch ook voeren waar wij nu staat?

Daar gaat voor haar ook veel te veel tijd inzitten..omdat ze zeg maar niet heel dichtbij woont..

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:52

mijn pony gaat mee op vakantie naar drenthe

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:13

siskeh schreef:
maaikj schreef:

oow dat doen de mensen op stal ;)
word echt wel op geget hoor :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:09

maaikj schreef:
siskeh schreef:

oow dat doen de mensen op stal ;)
word echt wel op geget hoor :)

Als ze eten en drinken heeft en er wordt gecontroleerd of ze niet ziek of gewond is, dan kan ze toch wel een weekje op het land blijven staan?

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:22

Heel vervelend als je niemand kan vinden die een oogje in het zeil kan houden.Ik weet er alles van.
Toen we nog in NL woonden,gingen we alleen op vakantie als de paarden 24/7 buiten konden staan en dan pasten m'n ouders en/of zusjes op.
Maar nu wonen we in het buitenland en moeten we echt plannen en rondvragen of iemand hier wil oppassen.
Wat jammer dat je ouders niet op je shetje willen passen.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:42

Mijn ouders zorgen voor de paarden maar ze krijgen dan alleen beweging in de wei :D Daarom wil ik ook liever niet al te lang weg. Maar even vakantie is natuurlijk neit slecht voor je paard :j
Als het maar gevoerd wordt en in de gaten wordt gehouden!

Een bijrijdster zou je kunnen zoeken, bij de buren aanbellen. Als het alleen gaat om het voeren en even kijken of het beestje nog gezond is moet dat toch lukken? dan kun je ook iemand vragen die niet al te veel verstand ervan heeft, heowel het wel een fijner gevoel geeft als je een ervaren iemand achter laat bij je paardje. Mss iemand van stal of als je alleen staat zullen er toch vast wel buren zijn die ook paarden hebben. Tijdelijk ergens anders stallen?

Jammer dat je ouders niet willen oppassen ja, maarja dat is hun keus natuurlijk! Ze weten vast niet wat ze missen :D