Na mijn zwangerschap is mijn lichaam ietwat veranderd. En dat merk ik vooral aan mijn paardrijkleding. Broeken die ik niet meer dichtkrijg, die juist slobberen of te strak zitten en mijn grootste probleem op dit moment; mijn laarzen. (of überhaupt iets aan mijn benen)
Laarzen vind ik het makkelijkst in onderhoud en als outfit. Alleen ben ik vrij klein, de lengte tussen mijn voet en mijn knie is niet groot, maar heb ik blijkbaar wel stevige kuiten en een hoge wreef. Mijn eigen laarzen passen niet meer, ik kom er met geen mogelijkheid in. Ik ben al wat winkels afgeweest om een passende laars te vinden, maar er is overal wel wat. Ik ben bang dat ik geen passende laars meer kan vinden. Chaps vind ik vervelend vanwege het elastiekje en zeker met de winter zou ik zo graag een paar thermolaarzen aanwillen.
Heeft er iemand tips voor de ideale laars of weten jullie misschien een fijn adres waar je een laars op maat zou kunnen laten maken?
Ik laat mijn laarzen altijd op maat maken bij meneer van Huet (www.rijlaarzen.nl). Ben ooit begonnen met een heerlijk zachte Rectiligne en heb nu Petrie Anky Elegance. Hij heeft zo ontzettend veel verschillende modellen en in allerlei prijsklasses. Hij heeft ook een eigen laars ontworpen. Ik zou gewoon eens een afspraak maken om je te laten informeren. Er is echt van alles mogelijk. Hij luistert goed naar je wensen en eisen. Hij zal je ook niet een verkeerde laars verkopen om er goed aan te verdienen. Ik vind hem altijd heel eerlijk en kundig. Tevens is de service ook ideaal als er iets gerepareerd moet worden aan de laars.
Ik heb een kleine voet, een flinke kuit en een kort beentje. Hij zal ook eerst kijken of er echt niet iets te regelen is met de standaard-maten. Helaas was mijn voet echt te klein. Maar ik ben ontzettend blij met mijn laarzen!
Heel veel succes met je zoektocht. Ik hoop dat je vindt wat je zoekt!
Ik weet niet of je ook een kleine voetmaat hebt maar probeer eens een kinderlaars, deze zijn vaak een stuk korter dan gewone laarzen. Succes!
mammaslamma
Geplaatst: 17-01-09 21:29
Wat voor maat heb je, ik heb Petrie s te koop met kuitmaat 39 en voetmaat 36/37, in hele goede staat. Advertentie staat op Marktplaats bij dieren/kleding/petrie. Ik heb ze weinig gedragen, ben op ritsen overgegaan en heb nu dus 3 paar staan.
mammaslamma
Geplaatst: 17-01-09 21:44
Inkepink, je hebt antwoord, als het goed gegaan is.....(off topic)
Wat zijn je maten dan? Ik heb zelf voetmaat 36 en kuitmaat 38 en ik moet ook altijd even zoeken. Ik heb jarenlang de mountainhorse sportive rider gehad ik kuitmaat wijd. Deze pastte met gemak. Nu heb ik de cavallo polar 2 (is ook nog een thermolaars met heerlijk zacht schapevachtje in de voet) en deze passen ook prima. Wel zijn deze behoorlijk hoog (vijf cm hoger dan de mountainhorselaarzen) maar daar heb ik zelf dan weer geen problemen mee gelukkig.
Ik hbe zo'n beetje hetzelfde probleem (zware kuiten, korte benen, kleine voetjes en een hoge wreef) en ik pas alleen maar de mountain horse laarzen. Eerst had ik de sportive high rider en nu de high caliber, die is net wat minder grof. MH laarzen hebben een breed stuk elastiek waardoor ze vaak net was sneller passen. Petries en dat soort laarzen pas ik echt niet. Die moeten op maat worden gemaakt.