Veranderen van ('all-risk')paardenverzekering(smaatschappij)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

___VV___

Veranderen van ('all-risk')paardenverzekering(smaatschappij)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 11:51

Ik zit er over te denken om mijn paarden bij een andere maatschappij te laten verzekeren, gezien het verschil in premie en dekking. Mijn huidige verzekering is incl. ziektenkosten en heb inmiddels wat uitkeringen gehad.

Weet iemand hoe dat gaat?
- Kan de nieuwe verzekeringsmaatschappij erachter komen dat de paarden reeds verzekerd zijn (en ook waar)?
- Kan de nieuwe verzekeringsmaatschappij erachter komen dat er reeds uitkeringen gedaan zijn, waardoor de nieuwe verzekeiringsmaatschappij iets kan clausuleren (/uitsluiten)?
- Neemt de nieuwe verzekeringsmaatschappij contact op met de huidige maatschappij?

Alvast bedankt voor de reacties!
Ik heb diverse zoektermen gebruikt en geen resultaat gevonden

cissy

Re: Veranderen van ('all-risk')paardenverzekering(smaatschappij)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:42

Er bestaat zoiets als de wet op de privacy dus of ze bij elkaar gaan shoppen om te zien of iemand daar klant is geweest, denk het niet.
Afhankelijk van de waarde zal er toch een keuring plaatsvinden waar eea kan worden uitgesloten. Ook jij hebt een meldingsplicht dus als jij je mond houdt terwijl je de medische historie van je paard kent ben je fout bezig en pleeg je fraude.

___VV___

Re: Veranderen van ('all-risk')paardenverzekering(smaatschappij)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 22:51

Bedankt voor je reactie Cissy, daar had ik (ook) aan gedacht.

Er schiet me ook een andere vraag binnen:
Zou je eigenlijk bij de aankoop van een paard de verzekeringsmaatschappijen kunnen bellen of het paard al verzekerd is en of er uitkeringen gedaan zijn?