Verlatingsangst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Adhira

Verlatingsangst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 18:16

ellepel

Re: Verlatingsangst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:09

ach jee ja,ze vind het vreselijk he dat ze niet mee kan?

probeer er zoveel mogelijk rekening mee te houden dat ze dus niet alleen kan.
is dat afspenen in 1x gebeurd?
of is het geleidelijk aan gegaan.

staan daar nog meer paarden?

ik denk dat je dit dier heel goed kunt helpen met bach-remedie.
zoek iemand in jouw omgeving op die je hiermee helpen kan..

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:53

Hoe zag de angst hiervoor eruit?

Paarden met angst zijn onzeker en raken hierin in paniek bij geen houvast. Haar veulen was haar houvast en zij zorge hiervoor, voelde veilig, dit is nu weg.

ben ook even benieuwd naar de antwoorden over het afspenen en stallen met andere paarden.

Jarno.

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:58

hallo 1 tip let aub op het uitbreken van de pony, als ze echt wilt springt ze eruit met alle gevolgen van dien. [is bij mij op stal nl ook gebeurdt] en geloof mij je ogen vallen eruit als zoiets gebeurdt. misschien extra hooi geven of afleiden, wat je ook kunt doen is een lap/deken met de geur in stal hangen van het veulen,, heel veel merrie,s worden daar rustig van. gr henny

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 20:50

Hiervoor hinnikte ze altijd wel maar nu is het heftiger en draait ze veel rondjes en toen ik haar de box uit wou halen,sprong ze er zowat uit.
Ze zijn abrupt gespeend en daar heeft ze het 3 dagen moeilijk mee gehad maar daarna was ze rustig.
Het gaat haar er puur om dat ze niet alleen achter wil blijven.
Er staan wel andere paarden maar niet direct naast haar behalve de 6 jarige merrie dus.
groetjes Debby

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:43

Een paard blijft een kuddedier, dus verlaat iemand het schip die bij de groep hoort kan er onrust komen. De 1 is hier meer gevoeliger voor dan de ander.
Het gedrag heeft zich verergert na het afspenen toch zo te lezen, ondans dat de heftigheid na 3 dagen weg was, bleef het wel aandoenelijk aanwezig en meer dan voorheen.

Misschien dat het paard emotioneel nog heel wat te verduren heeft gehad en daardoor meer stress heeft door het direct afspenen. Kan zijn dat het paard als trauma heeft ervaren dat haar veulen direct werd weggenomen, daardoor emotioneel uit balans, waardoor stress toeneemt in onveilige situaties, in dit geval als een paard het terrein verlaat.
Misschien kun je onderzoeken hoe zij er emotioneel aan toe is en hieraan gaan werken!

Jarno.