Handige tips tegen de KOU!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

levine

Handige tips tegen de KOU!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 23:42

Omdat het eigenlijk overal in Nederland gruwelijk koud is, leek het me wel een leuk plan om, zoals de titel van dit topic ook al zegt wat handige tips uit te wissellen tegen de kou. Dit kunnen bijvoorbeerd goede, fijne producten zijn, of eigen bedachte trucjes om op deze koude dagen toch een beetje warm te blijven. Ik heb naar iets dergelijks gezocht, maar kon niets vinden Knipoog

* Ik heb al een tijdje een "theromoshirtje" (moelijk woord Haha! ) Die zijn hartstikke goedkoop te krijgen bij bijvoorbeeld de lidl o.i.d. en het werkt echt goed Knipoog
* Fijne handschoentjes waar je nog heel goed mee kunt rijden -> Van S&K (ik kan zo gauw geen plaatje vinden) Op de bovenkant zit neopereen, dat is best lekker!

En natuurlijk de beste tip: Lekker actief rijden Haha!

Evaaxspe

Re: Handige tips tegen de KOU!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:43

een legging onder je broek ! Lachen

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:45

Ik heb een oude hardloop broek van mijn moeder onder mijn paardrijbroek, en super lekkere thermo schoenen van BR (echte aan rader!!)

En ik heb als boven kleding gewoon heel veel verschillende laagjes kleding over elkaar heen. Dat is beter dan 1 hele dikke laag Haha!

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 23:54

Veel laagjes heb ik inderdaad ook!! Rijden die thermo schoenen niet vervelend?? Ik heb er ook over getwijfeld, maar mij lijkt het niet echt lekker rijden...
Laatst bijgewerkt door levine op 11-01-09 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:03

Mijn nichtje word tijdens ritjes ingepakt met:
Thermo handschoenen, thermo broek, thermo laarzen, en liefst ook nog een muts met oorkleppen. Nou die heeft het niet koud hoor! Haha!

En: Zet je schaamte opzij. Op stal loopt iedereen erbij als een stel mongolen Huilen van het lachen (Rare mutsen, veel kleding, warme broeken, sjaals, oorwarmers etc.) Maar we hebben het tenminste warm.

Oja, heb je het koud? Ga een vieze stal uitmesten of in de paddock gek doen met je paard. Haha!

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:06

levine schreef:
Veel aagjes heb ik inderdaad ook!! Rijden die thermo schoenen niet vervelend?? Ik heb er ook over getwijfeld, maar mij lijkt het niet echt lekker rijden...

Nee ik rijd er ook niet mee Tong uitsteken Het zijn stal schoenen, dus die heb ik aan als ik op de manege rond loop. En dan trek ik later pas m'n laarzen aan, want dan zijn m'n voeten iig lekker warm als ze erin gaan Haha!
Ik rijd er wel eens mee in het bos, maar ik vind dat niet vervelend rijden

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:08

Inderdaad veel laagjes aandoen. Goeie warme schoenen is het halve werk. Als je koude voeten hebt, zal de rest van je lichaam ook niet warm worden.
Je kunt ook een thermokannetje met warme chocolademelk meenemen. Heerlijk!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:12

Skisokken bij Piet Kerkhof en ook fleeceshawls zijn daar prima en goedkoop. Ik heb stalschoenen van Ariat (ook urine bestendig) die superwarm zijn. Ik draag op stal nepleren handschoenen van Roeckl met een fleecevoering. Tja en veel laagjes helpen goed. Ook ik zie er niet bijster charmant uit haha.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 00:14

@Iriss_ Oke, Ik heb ook heerlijk warme schoenen voor op stal, maar dan doe ik m'n ijskoude laarzen aan en dan is het weer zo koud Verdrietig @xlienepienx Ik was vandaag ook met een kannetje thee op weg gegaan hoor Haha!

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:14

xLienepienx schreef:
Inderdaad veel laagjes aandoen. Goeie warme schoenen is het halve werk. Als je koude voeten hebt, zal de rest van je lichaam ook niet warm worden.
Je kunt ook een thermokannetje met warme chocolademelk meenemen. Heerlijk!

Jaa, warme voeten, maar een warm hoofd is ook wel erg belangrijk!!
ik merk echt dan als ik m'n cap of een muts op heb, dat ik het dan gelijk een stuk warmer heb Haha!

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 00:16

Skisokken, das wel een idee. Ik heb al hele dikke sokken, maar misschien zijn skisokken nog beter Lachen

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:16

levine schreef:
@Iriss_ Oke, Ik heb ook heerlijk warme schoenen voor op stal, maar dan doe ik m'n ijskoude laarzen aan en dan is het weer zo koud Verdrietig @xlienepienx Ik was vandaag ook met een kannetje thee op weg gegaan hoor Haha!

Jaa dat had ik eerst ook. Dus nu heb ik mijn laarzen steeds mee naar huis genomen, waar ze lekker warm zijn (en mijn voeten ook) en dan doe ik ze thuis al aan. En dan blijven m'n voeten veel warmer Haha! Dan moet je alleen wel veel op je laarzen lopen..

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 00:18

Iriis_ Dat heb ik dus ook, en dit levert ook weer van die mooie plaatjes op Haha! Ik moest vandaag van de ene pony naar de andere fietsen en ik dacht ik zet m'n cap mooi niet af!! Was een leuke penny actie, ik met m'n cap door het dorp ROFL

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:18

Wat ik doe:

Thermobroek aan, en dan mn dikste paardrijbroek er overheen.
Eerst dunne/normale sokken aan en dan een paar skisokken er overheen.
Dan mn thermolaarzen aan, rijd trouwens prima.
Mn bovenlichaam: Strak hempje, tshirt, shirt met lange mouwen, trui, jas.
En een lekkere dikke sjaal en handschoenen...
En dan nog heb ik het koud!

Tips tegen koude handen en voeten zijn zeer welkom!

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 00:19

Het enige voor je handen wat ik nog kan bedenken zijn verwarmde handschoenen Haha! Edit: ofwel, handschoenen met een verwarmingkje erin Clown

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:21

tips tegen koude handen *LOL*
doe eerst je paardrijhandschoenen aan, dan je h&m handschoentjes zegmaar, zulke dunne & dan lekker warme fleece handschoenen Hyper!
succes verzekerd Haha!

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 00:22

Ohja, en zakjes om je voeten schijnt ook te helpen Nagelbijten / Gniffelen

Intral, kun je dan nog lekker rijden...?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:22

Geitenwollensokken (bij de Zeeman, C1000 of Makro), echt ideaal als extra paar sokken!

En je gezicht insmeren met een vette creme voor je naar stal gaat.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:22

komt er nog 1 dan Haha!
niet te dikke sokken i.v.m de krappe ruimte [word kouder]
plastiek zakjes over je sokken isoleerd extra.
en eze is even kledderen: uierzalf of vaseline op je voeten,dan soken,dan de zakjes. vies maar helpt wel [volgens stalgenoot]

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:23

levine schreef:
Ohja, en zakjes om je voeten schijnt ook te helpen Nagelbijten / Gniffelen

Intral, kun je dan nog lekker rijden...?

ja ik wel Haha!
moet je niet zo'n hangend paard hebben want dat glippen de teugels sneller door je handen dan normaal maar ik heb nergens last van Haha!

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 00:27

mariska32 schreef:

komt er nog 1 dan Haha!
niet te dikke sokken i.v.m de krappe ruimte [word kouder]
plastiek zakjes over je sokken isoleerd extra.
en eze is even kledderen: uierzalf of vaseline op je voeten,dan soken,dan de zakjes. vies maar helpt wel [volgens stalgenoot]

Kan heel goed kloppen, want vaseline zorgt er voor dat er geen warmte meer weg kan, of in ieder geval, minder.

Ik ga weer eens wat proberen Haha!

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:31

Rijbroek, neopreen lange chaps, joggingbroek (op de scooter nog skibroek en regenbroek), strak fleecevest en dikke poolse echte wollen trui (op de scooter oversized fleecevest en regenjas erover en fleecesjaal), 1 paar gewone sokken en gewone stal/bergschoenen en rijhandschoentjes tijdens rijden. Zolang ik niet stil blijf staan en bezig ben, heb ik geen koude handen of voeten, moet alleen echt niet te lang staan kletsen met me voeten op betonnenvloer staan. Op deze manier heb ik het echt niet koud.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:35

Bij de Kranenbroek zijn voor 7 euro hele warme fleecevesten te koop. Echt heerlijk voor onder je jas.

Verder belangrijk dat je regelmatig je handen opwarmt als ze koud zijn. Je kunt bij de sportwinkel van die breekstrips kopen die een paar uur warm blijven. Deze in je jaszakken doen, zodat je handen snel weer warm hebt.

Wiecks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:38

Ik heb van mijn mam van die zooltjes gekregen waar je voeten warm van blijven!
Eerst een laagje folie dan rubber en dan nog een laagje wol! Je moet alleen wel zorgen dat je ruime schoenen hebt!

Onder mn rijbroek heb ik nu vaak een mailot en ik heb 1 t-shirt 2 vesten en mn jas aan Vork

__rosalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:40

wat ik voorheen wel eens deed, was aardappels koken (met schil) en deze in zilverfolie wikkelen, en in de jaszakken doen, zo heb je een eigen kacheltje waarmee je je handen tussen door kan opwarmen. een regenbroek helpt ook voor over je jogging broek+legging heen zo komt de koude windt er niet doorheen.