Airtop bodyprotector of gewone bodyprotector

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Airtop bodyprotector of gewone bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 21:08

Wie heeft ervaring met zo'n bodyprotector die zichzelf opblaast tijdens je val en ervaring met een reguliere bp? Met name hoe en of het heeft gewerkt tijdens het vallen?

Sodeletuut

Re: Airtop bodyprotector of gewone bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:09

Ik heb wel ervaring met een gewone BP. Ik heb hem gebruikt tijdens het inrijden van mn paard. Ik heb het idee dat het wel geholpen heeft bij het vallen. Alleen je moet er dan wel een hebben die echt goed past, anders helpt het juist averechts denk ik. Ik heb die van imperial riding, erg fijn ding.

Ik las gisteren in de ROS over zo'n opblaasbaar ding. Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:14

Het probleem met de opblaasbare protectors is dat wanneer je van een kleine pony valt, de vest niet genoeg tijd heeft op zich op te blazen voor je valt .. Ze blaast dus pas op als je op de grond ligt .. Met grotere paarden en pony's weet ik niet of deze effectief zijn Knipoog

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 21:20

Heb er ooit eens een aantal gepast maar zat meteen in een keurslijf....zo strak....
Ik heb het idee dat het je beperkt in je beweging? Of is dat ook afhankelijk van het merk?
Wat is nou een goede voor een betaalbare prijs....

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:53

ik heb er geen ervaring mee. ben wel erg benieuwd hoe deze zijn. Want naar verhalen hoor ik dat een BP een valbreker is. Omdat je niet op een 'natuurlijke' manier kan vallen. Ben erg benieuwd Lachen

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:11

Esther: Bedoel je nu een BP of zo;n opblaasding?
Ik had dat zelfde gevoel ook met andere BP's, maar met die van IR niet. Haha!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 22:25

Ik bedoel een bp...een airtop heb ik nog nooit gepast

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:35

Esther28 schreef:
Heb er ooit eens een aantal gepast maar zat meteen in een keurslijf....zo strak....
Ik heb het idee dat het je beperkt in je beweging? Of is dat ook afhankelijk van het merk?
Wat is nou een goede voor een betaalbare prijs....

Ik heb met allebei geen ervaring, maar ik heb wel gehoord dat BP's die uit allemaal losse blokjes bestaan fijner zitten en dat je er wat beter in kunt bewegen Tong uitsteken

Ik vraag me af of die airdingen echt goed werken. Ik neem aan dat het pas reageert als je de grond raakt en is het dan niet al te laat?

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:41

Ik heb zo'n 'airding' Tong uitsteken
Zit als een bodywarmer (met een busje in de zak)Nergens last van.Ik ben er nog nooit mee gevallen,dus daar kan ik (gelukkig)niets over vertellen.
Wat de hoogte van de pony betreft:Dit systeem is veel gebruikt door motorrijders en die zitten ook niet hoog.De opblaas snelheid is bij de recentste modellen erg hoog!

Het vest blaast op zodra je je zadel verlaat waar het aanvast gekoppeld zit (met een systeem wat loslaat bij teveel druk om niet meegesleurd te worden).

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:47

jodi schreef:
Ik heb zo'n 'airding' Tong uitsteken
Zit als een bodywarmer (met een busje in de zak)Nergens last van.Ik ben er nog nooit mee gevallen,dus daar kan ik (gelukkig)niets over vertellen.
Wat de hoogte van de pony betreft:Dit systeem is veel gebruikt door motorrijders en die zitten ook niet hoog.De opblaas snelheid is bij de recentste modellen erg hoog!

Het vest blaast op zodra je je zadel verlaat waar het aanvast gekoppeld zit (met een systeem wat loslaat bij teveel druk om niet meegesleurd te worden).

Oké, dan snap ik in ieder geval hoe het werkt. Nou ja, het lijkt me wel dat het de klap nog beter opvangt dan een BP, maar werkt het ook nog steeds als je op harde/scherpe dingen valt?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:45

HAR-->RUI

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:09

maar wat als je gaat springen dan?/
of je komt voor je paard, zit dus op zijn hals, maar wipt weer terug, dan gaat die dus ook opblazen denk ik

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:23

Of als je paard opeens een bok geeft, en je vliegt een stukje omhoog maar blijft wel zitten, dan zit je ook opeens met zo'n opgeblazen ding? :=

moi_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:58

ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet wel dat het heel duur is, dat ding zelf al, en als je valt moet je weer een nieuw gaspatroon ofzoiets kopen, en dat is ook alweer 100 euro. terwijl dat ding al 300 euro kost ofzoiets ;) dus beetje zonde van het geld vind ik het wel :S

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:59

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 21:19

Nou heb vanmiddag toch maar een bp gekocht. Peerd was van de week in alle staten en was megabommetje...Dus voor de veiligheid....Heb er van HH, net kwam ik de BIT test over bp's tegen en daar kwam toevallig de HH met een 8 qua comfort uit de bus...Ben benieuwd...Morgen ga ik hem te peerd testen....