Goed passende leren rijschoenen/jophurs (platte voeten)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Blimm

Goed passende leren rijschoenen/jophurs (platte voeten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 21:39

Ik heb een vraag over goede rijschoenen. Ik heb moeilijke voeten. Maat 38,5/39, en ik heb een vrij platte voet. Ofwel een hele lage wreef. 't Kost mij al flinke moeite om goede schoenen te vinden laat staan rijschoenen/jophurs. Alle schoenen en instaplaarzen zitten dus veel te los bij mij en dan ga ik erin schuiven. Omdat ik weet hoe moeilijk het is om iets te vinden vind ik het niet erg om meer te betalen. Tot de 150,- dat is het maximum.

Heeft iemand een idee wat voor jophur of leren rijschoen ik het beste eens kan proberen? Ik zie veel op internet staan maar daar kom ik ook niet verder mee. En ooit heb ik petrie leren rijlaarzen gehad maar dat zat dus voor geen meter. Ik rij altijd met chaps.

Bedankt alvast.

lenaatje1996

Re: Goed passende leren rijschoenen/jophurs (platte voeten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:25

De ariat schoenen met veter zouden mischien wel passen. Je kunt hem strakker trekken met de veter maar ik weet niet of dat genoeg is. De prijs van deze schoenen is 105 euro. Heeft de ruiterwinkel bij jou in d ebuurt dan niks?
gr. lena

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 17:46

Ja Ariat komt vaker voorbij, ook met chaps e.d. Is dus makkelijk aan te passen. Proberen dus.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:53

ik heb platvoeten en een niet zo'n hoge wreef en ik zweer bij ariat schoenen.
er zit een supergoed voetbed in wat met mijn voeten wel noodzakelijk is.
het veter model kan je zo strak aantrekken als je wilt, maar het rits model zat bij mij ook erg mooi aangesloten Ja

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 17:55

Ah ja vreselijk hej zulke platvoeten! Maar een goed voetbed is idd wel belangrijk. Ik heb normaal ook zolen maar die ga ik niet aandoen in stal/rijschoenen. Heb je nog een bepaald model? Wil het ook met mesten aandoen maar ook met rijden.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:04

ik heb de goedkoopste, dus die van 105/110 euro.

had ze ook altijd gewoon met mesten aan. wel moet je ze goed onderhouden, anders gaat het leer scheuren bij de bal van je voet.
schoenen goed schoonmaken en HELEMAAL laten drogen. na het drogen ledercreme aanbrengen en ze kunnen weer ff Haha!

xXmaaikieXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:17

gewoon goede zooltjes erin doen

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:47

Ik heb ook platvoeten en ook nog eens een lastige 'vrouwen' schoenmaat, namelijk 42. Ik liep ook áltijd te klooien met nieuwe schoenen etc., omdat mijn steunzolen erin moesten passen. Van de eigenaren van mijn verzorgpaardjes heb ik Ariats voor mijn verjaardag gekregen, en echt waar, ik wil nóóit meer anders! Ze zitten lekker, ik kan er zonder steunzolen dagen achter elkaar op lopen zonder zere voeten/knieën/rug te krijgen, in de winter zijn ze heel lekker warm, waterdicht en zeker niet onbelangrijk: Ze gaan jáááren mee! :D

I :+: Ariats