les geven op pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MJ__

les geven op pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 16:03

Door problemen met mijn pony's pees kan ik niet meer op haar rijden,,omdat ik te groot en te zwaar ben.
Ze mag ook geen te zwaar werk meer doen (langer dan een half uurtje per dag intensief werk doen gaat niet meer)
en aan de longe lopen haat ze,,want na 10 minuutjes is de lol er voor haar echt wel af.
vrijheidsdressuur heb ik ook een tijdje geprobeert,,maar dat vind ze ook maar niks.
omdat ik niet meer kan rijden met haar,,vrijheidsdressuur niet zo'n goed idee is,,en omdat de manege haar stal uitmest,,haar eten geeft,,en haar op de wei doet,,breng ik veeeeel minder tijd met haar door dan vroeger.

Omdat Mijn pony heel lief is met andere mensen,,nog nooit iets heeft gedaan met rijden in die 9 jaar dat ik haar heb,,graag met andere bezig is,,en kinderen haar altijd wel lief vinden met ponyritjes enzo,,
had ik gedacht aan beginnerslesjes geven met joyce.
kindjes een half uurtje leren paardrijden op joyce.

Maar ik weet niet of het zo'n goed idee is,,
Ik heb geen idee waarom ik twijfel,,want het zou heel goed kunnen,,
maar toch twijfel ik,,

Zouden jullie het doen of niet? Lachen

demiyolu

Re: les geven op pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:29

Misschien zou ik wel 1 of 2 kinderen 'vast' op mijn pony laten rijden, bijv. 2x in de week, maar liever geen beginnertjes.
Weet niet hoe ervaren je zelf bent maar je kent je pony iig al behoorlijk lang dus de kennis over haar kan je wel overbrengen denk ik. Een pony met een blessure maak je denk ik niet blij met beginnertjes, ook die willen niet alleen maar stappen...
Is het geen idee om een plekje te zoeken waar ze lekker de hele dag met andere pony's buiten kan lopen, dan hoef je haar alleen te verzorgen en je niet druk te maken over beweging geven.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:43

Ik denk eigenlijk dat het wel een goed idee is. mits jij echt de goede kennis hebt om beginnertjes te leren paardrijden.
Zo kan jij je paardje meer aandacht geven, je brengt tijd met hem door.
Kinderen leren er waarschijnlijk meer door dan op de manege Lachen
Je verdient er misschien ook nog een klein beetje aan.. Lachen
Je kan je paardje goed in de gaten houden, met de gezondheid.
Paardje krijgt ook aandacht en betere conditie Lachen

Denk dat het wel een goed plan is
Je zou het op zn minst kunnen proberen met 1 iemand, om te kijken hoe je paard erop reageert.
Je zou het misschien ook aan een dierenarts kunnen vragen wat zij ervan vind, om beginnertjes een half uurtje les te geven,als zij jou groen licht geeft, is het naar mijn mening de moeite waard Lachen

ankestef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:11

M_EL_ISSA:

dat is wel een goed idee vind ik *D
Laatst bijgewerkt door Judje op 09-01-09 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd. Graag alleen quoten indien nodig.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 18:22

Verplaatst: OPG --> JI

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 18:27

Kijk dit eens door.
[TAO] Lesgeven aan kleintjes: wat ervoor vragen?

Kijk naar de verschillende meningen en trek daar je conclusie uit Lachen. Ik wil er verder geen woorden meer aan vuil maken, dat heb ik in het andere topic al gedaan. Maar weet wel, het is een GROTE verantwoording en het is niet zomaar iets.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 18:32

Mijn enige vraag is of je genoeg kennis en ervaring/vaardigheid in huis hebt om les te kunnen geven?