MissDonna schreef:op gas moet je koken, niet rijden. Dat is wat ik en mn omgeving zeggen ( automonteurs) Gas word zó heet in de motor. Mensen denken dat het goedkoper is, met tanken wel. Maar wat denk je dat het kost als je koppakking er uit ligt? Omdat het te warm word. En vaak is de kop dan ook kom dus deze zal ook gemaakt moeten worden. uiteindelijk kan je beter gewoon benzine blijven rijden. Wil je een sterke trek auto. kan je beter een diesel nemen. Deze hebben meer kracht.
Lieve schat, ik heb hier een Disco met 260.000km op de klok, alles LPG en dat blok gaat nu in mijn Range Rover voor zeker nog een keer zoveel km. De koppakkingen zijn nog gewoon origineel, de kop is er nooit af geweest en het blokje loopt als een tierelier.
Dat jullie een LPG-installatie niet kunnen afstellen is jullie probleem, maar zeur niet over dat het een hoop kost aan zogenaamd onderhoud, dat is onzin, dat is een kwestie van weten hoe een installatie afgesteld moet worden en hoe een motor hoort te lopen. Ik heb er hier eentje staan, koppakking eruit. Waarom? Juist, ding loopt niet goed omdat de installatie niet goed is afgesteld. Dat blok is overigens al ruim 20 jaar oud en er valt wel meer op aan te merken (distributie, waterpomp, verdeler)
Kok jij lekker verder op gas, ik blijf er vrolijk op doorrijden, die V8's vinden het geweldig.