afgekeurd paard verzekerd tijdens dracht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

afgekeurd paard verzekerd tijdens dracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:11

wsl is dit een hele domme vraag Tong uitsteken
Wij willen Yvke wsl af laten keuren Verdrietig ( Om zo een bepaald bedrag uitgekeerd te krijgen 'met behoud van paard'

We willen echter ook een veulentje met haar fokken, is ze dan nog verzekerd voor evt. complicaties tijdens de dracht - of überhaupt complicaties in de toekomst - ?

cissy

Re: afgekeurd paard verzekerd tijdens dracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:19

daar zou je je verzekeringsvoorwaarden op na moeten kijken en de voorwaarden van de af te sluiten drachtverzekering.

Over het algemeen kan een paard wat door verzekeringen is afgekeurd niet meer opgenomen worden in een nieuwe verzekering.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:37

@Menino : als jij je paard laat uitbetalen is op dat mo ment de verzekering ook afgelopen. In hoeverre je dan bij dezelfde verzekering nog een verzekering voor fokmerrie kunt aangaan zul je na moeten vragen. Dit kan per maatschappij verschillen en ook de kondities zullen verschillen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:38

Kun je die verzekering niet beter omzetten als je je paard wil verzekeren tijdens de dracht?
Dan krijg je waarschijnlijk niets uitbetaald, maar je merrie is wel verzekerd. Het is maar net wat je wil.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:39

Overleg met je verzekering. Ik vermoed namelijk dat je een ongeboren veulen wel kunt verzekeren.
Verder ga ik met liezel1 mee..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 07:18

Misschien dat je het ongeboren veulen kunt verzekeren, merrie lijkt me een lastig verhaal als je haar eerst hebt laten afkeuren en de verzekering hebt laten uitkeren.
Paard heeft dan voor de verzekering nl geen waarde meer dus dan leveren complicaties ook geen waardevermindering meer op. Paard was tenslotte al niet meer bruikbaar voor het optreden van de complicaties.

Misschien is afkeuren voor de sport en merrie verzekeren als fokmerrie een optie?
Ik zou hierover even contact met de verzekering opnemen, misschien kun je dan het bedrag dat ze in waarde afneemt uitbetaald krijgen oid?

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:40

ja ik heb hier ook een vraagje over, mijn merrie is afgekeurd voor de sport. Maar krijg je dan ook uitbetaald? en is ze dan van de verzekering?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:18

Mnonn, neem gewoon contact op met je verzekering, wij kunnen hier niks zinnigs over zeggen want wij kennen jouw verzekeringsvoorwaarden niet.

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:20

heb het gedaan, zijn vandaag ook langs geweest, zijn eruit :Y)

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 01:40

Mnonn schreef:
heb het gedaan, zijn vandaag ook langs geweest, zijn eruit :Y)

hai manon!!

Heb je Saar nu uit de verzekering? Spreek je er nog wel een keer over... Ben benieuwd (ook wat betreft Mirkje..)

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:28

hey nee, als ik dr af laat keuren dan is ze van hun hea. en het gaat nu net beter dus laat het gewoon zo.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:01

Mnonn schreef:
hey nee, als ik dr af laat keuren dan is ze van hun hea. en het gaat nu net beter dus laat het gewoon zo.

je kunt je paard ook af laten keuren en dan terug kopen van de verzekering. Ik geloof dat je dan wel iets uitgekeerd krijgt min de slachtprijs, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:12

Terugkopen van de verzekering is idd een optie. Bedenk wel dat veel maatschappijen als voorwaarde stellen dat het paard nooit meer de sport in mag, dus je zult er nooit meer mee kunnen starten.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 15:01

Wij hebben inderdaad een merrie af laten keuren en teruggekocht van de verzekering en daarna de dracht/ongeboren vrucht laten verzekeren. Bij Hippozorg is dat in ieder geval mogelijk, hoe het bij andere maatschappijen gaat weet ik niet :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 15:21

:j aah ok, wij zitten bij hippozorg.. Dus dat is dan wel handig..

dank iedereen, voor het reageren :j