Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jess1435 schreef:Voor de duidelijkheid: dit is weer haar nieuwe truc. Ze heeft iedere keer weer wat, dan overwin ik het, maar dan verzint ze iets nieuws.
succes! Jess1435 schreef:Bedankt voor de tips/opmerkingen! Ik heb overigens erg goede begeleiding met het rijden (2x per week) en ik zal haar eens vragen een keer met mij mee te gaan naar bv het bos.
MarcR schreef:Jess1435 schreef:Bedankt voor de tips/opmerkingen! Ik heb overigens erg goede begeleiding met het rijden (2x per week) en ik zal haar eens vragen een keer met mij mee te gaan naar bv het bos.
Je probleem zit dieper dan allen het rijtechnische aspect, het zit in de opvoeding van je paarden. Niet iedereen die goed lesgeeft kan een paard ook opvoeden, zoals ik reeds gezegd heb zoek indien nodig hulp bij western ruiters, zij hechten meestal veel meer belang aan die opvoeding en dat blijft hetzelfde voor elk paard. Het zal ook niet opgelost zijn in 1 2 3 en je zal altijd consequent moeten blijven tov je paarden.
Opvoeden betekend niet dat je paarden bang van je wordt maar dat ze duidelijke grenzen hebben en dat ze weten als ik buiten die grenzen komen dan is dat onaangenaam voor mij en als ik binnen deze grenzen blijf is het aangenaam. Als paarden bang zijn van iemand is het teken dat de leider die grenzen niet consequent respecteerd en dat de paarden niet weten wat ze moeten verwachten van de leider.