ijzers eraf met sneeuw in de wei?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eef_007

ijzers eraf met sneeuw in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 15:23

wat zouden jullie doen met ijzers buite nzetten of niet?

elise t.

Re: ijzers eraf met sneeuw in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:31

wij hebben 1 paard met ijzers en 1 paard zonder ijzers,beide lopen gewoon in de wei ,ze lopen wel voorzichtiger.Er ligt geen sneeuw maar het gras is wel wit en er zijn ook bevroren plassen.De ijzers blijven eronder,anders zou hij wel eens heel gevoelig kunnen worden in verband met de bevroren grond.groetjes...

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:30

Ik sta op een pensionstalling met in totaal 15 paarden.
Sommige hebben ook ijzers en hebben afgelopen sneeuw-periode gewoon overdag in de wei gestaan. Ze krijgen wel klonten onder de ijzers, dat kun je haast niet voorkomen. Maar degene zonder ijzers, hadden nergens last van. Ik heb de mijne (zonder ijzers) nog niet zien uitglijden en ben er geregeld bij geweest toen ze naar buiten gingen.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:35

Bij mijn pensionstal staan 2 paarden met ijzers, deze hebben ook gewoon overdag in de wei gestaan. Heb ze niet zien uitglijden of iets dergelijks met de sneeuw.

kermitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:42

Wij hadden toen er iets sneeuw, eigenlijk meer rijp, in de wei lag de paarden naar buiten. Shet zonder ijzers ging goed, en fries met ijzers ging zo onderuit, zachtjes gelukkig en verder geen blessure. Was natuurlijk niet de bedoeling...maar ijzers er af alleen voor de sneeuw lijkt me geen optie. Dus fries maar in paddock gezet!

ilse1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:03

wij laten ze meestal niet te lang buiten als er sneeuw ligt,, en voordat ze naar buiten gaan smeren we de ijzers wat in met vaseline, dan blijft de sneeuw er niet aan plakken ;)

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:38

een paard en een pony van mij hebben ijzers en stonden met sneeuw gewoon 8 uur buiten
ze weten wel wat ze doen