[PG] Opsporing verzocht: Mika

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nastik

[PG] Opsporing verzocht: Mika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 11:29

Een aantal jaren geleden heb ik met gemengde gevoelens mijn haflingerruin Mika verkocht. Ik had hem al zes jaar, maar ondanks de verliefde gevoelens die ik voor hem koesterde bleef hij letterlijk over me heen lopen.

Ik heb Mika in 1998 als veulen gekocht in Ommeren. Zijn moeder is Anne Van Op de Bos en zijn vader Hemmingway. Mika is een barokke haflinger met veel behang. Zijn bouw is behoorlijk stevig. Hij heeft in het verleden een licht bevanging in zijn voorbeen gehad.

In juni 2005 heb ik hem verkocht aan een Laura uit Hoogland. Uiteraard met de belofte dat ik altijd langs mocht komen en dat ze mij absoluut op de hoogte zouden houden van zijn belevenissen bij hun thuis. Ik had een goed gevoel over deze mensen want ze woonden dicht bij een bos, hadden zelf ruimte voor Mika en klonken heel enthousiast.

Nadat Mika in de trailer was geladen heb ik (zoals dat vaak gaat) nooit meer wat gehoord en bleken de nummers die ik had afgesloten of onbereikbaar te zijn.

Verschillende zoektochten naar deze mensen hebben mij nooit wat opgeleverd. Vandaar dat ik het hier eens probeer.

Mika is geen dag uit mijn gedachten geweest, omdat ik hem eigenlijk niet kwijt wilde maar door omstandigheden moest verkopen heb ik hier tot op de dag moeite mee. Ook de onzekerheid over zijn lot doet mij erg veel verdriet.

Wie oh wie kent deze eigenwijze Haflingerruin en kan mij vertellen heo het met hem gaat?

Een specifiek kenmerk is zijn roze neus met zwarte stip. Ik heb helaas geen digitale foto's, maar kan eens proberen iets in te scannen.

Groetjes,

Eve

Nog een kleine note; zijn stamboeknaam is voluit; Heros Mika Van Op de Bos. Zijn papieren kunnen niet bij hem zijn, die heb ik namelijk nog steeds in mijn bezit. Ook die zouden later opgehaald of gebracht worden bij een bezoek, maar dit is dus nooit gebeurd. Ik vermoed dan ook dat hij nog steeds op mijn naam staat o.i.d.

plientjedres

Re: Opsporing verzocht: Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:55

heb je het al bij het stamdoek geprobeerd?
wie weet is hij wel overgeschreven, je weet maar nooit.
zonder foto word het wel wat moeilijk omdat hij u mischien wel een andere naam heeft.
wens je heel veel succes.

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:48

Bij ons op stal staat ook een zoon van Hemingway,is een jaar of tien.
Maar waarschijnlijk heeft deze hengst heel wat nakomelingen.
Heb je geen foto,of nog meer houvast,zo is het volgens mij erg moeilijk zoeken.

Nastik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 20:16

Ik heb mijn best gedaan, maar zie nu dat de foto's van behoorlijk slechte kwaliteit zijn. Specifiek is zijn neus, overwegend roze met een kern van grijs in dezelfde vorm van de neus aan de rechterkant (als je voor hem staat).

De linkerkant is volledig roze, met uitzondering van een stip die deels in het neusgat verdwijnt.

Mika was/is een eigenwijze donder. Aanleg om dik te worden. Gevoel van grootheidswaanzin, is graag het haantje. Verkeersmak maar een hekel aan de bak, maakte liever buitenritjes om dan plankgas naar stal terug te scheuren.

Ondanks de meningsverschillen die ik met hem had, hield ik zielsveel van hem. Ik heb hem moeten verkopen vanwege het beëindigen van mijn relatie en daarmee samenhangende financiële onzekerheid waar ik mee te maken kreeg.

Ik heb hem verkocht aan een Laura Jacobs uit Hoogland, bij Amersfoort. Zij en haar moeder zouden met hem recreatief gaan rijden. Ik heb deze mensen nooit meer kunnen vinden. (Hyves, eens wat rondgebeld, zelfs eens naar Hoogland geweest)

Afbeelding

Afbeelding

http://94.100.113.154/455850001-4559000 ... _hpL0.jpeg

Ik zie nu ook dat er een forumonderdeel met "opsporing verzocht" is, ik zal het topic ook daar plaatsen. Maar misschien heb ik bij de Haf-liefhebbers wat meer kans!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 09-01-09 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's toegestaan.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 08:47

Als jij zijn papieren hebt, heb je ook zijn levensnummer Hf. ................... Je zou bij de KNHS kunnen informeren of er voor hem een startkaart is aangevraagd.

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 09:57

heb je de kvth al gebeld?
Of hij is overgeschreven?

Ookal heb jij nog zijn papieren die kunnen door een nieuwe eigenaar opnieuw worden aangevraagd.

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:05

Kijk eens op haar naam op wieiswie.nl
Je krijgt daar toch aardig wat hits op haar naam, ook hyves wellicht zit ze er toch tussen....en kun je Mika toch achterhalen.
Succes!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:01

HA ---> OV

Nastik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 13:57

Schopke!

Nastik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 23:48

Zoektocht bij het stamboek heeft niks opgeleverd, en ook geen Laura gevonden die hem kent.

Hier niemand?

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 15:59

k Zou met een redelijke stelligheid zeggen dat Mika in Loosdrecht staat.......ik ken hem als een haf die met de mensen aan de loop gaat , met andere paarden ook nogal dominant omgaat , de haf die hier staat is aan de grote maat voor een doorsnee haf.......

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:29

Ik moet zeggen...... bij ons op stal (loosdrecht) staat een haflinger die behoorlijk aan het signalement voldoet.
Zijn naam: Mika
Hij staat bij mijn paard in de hitactief stal.

Ik stuur je nog even een pb

Nastik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 20:45

Hij kan op slot, Mika is gevonden. En ik ga hem binnenkort eens opzoeken.

Bedankt voor het meedenken.

Ik kan hiermee een ontzettend verdrietige periode aflsuiten, met een goed gevoel; Mika is gelukkig en goed terechtgekomen. Hobbelige weg, maar hij is er.

Nick1963

Re: [PG] Opsporing verzocht: Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:27

fijn voor je dat je Mika kunt opzoeken.

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 08:39

Ja wat leuk he?
Toeval of niet?
Tussendoor heeft Mika een andere naam gehad en de huidige eigenaar heeft hem Mika Hakkinen genoemd, nadat hij ondertussen was omgedoopt tot Rambo.
Ik had nooit in dit topic gaan kijken als de naam nog Rambo was geweest.

Veel plezier met je bezoekje bij Mika en wie weet zien we elkaar dan wel even!!

Nastik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 09:12

Janine_L schreef:
Ja wat leuk he?
Toeval of niet?
Tussendoor heeft Mika een andere naam gehad en de huidige eigenaar heeft hem Mika Hakkinen genoemd, nadat hij ondertussen was omgedoopt tot Rambo.
Ik had nooit in dit topic gaan kijken als de naam nog Rambo was geweest.

Veel plezier met je bezoekje bij Mika en wie weet zien we elkaar dan wel even!!

Echt, heel bizar toeval.

Ik heb hem Mika genoemd in '99 vanwege Mika Hakkinen die toen ontzettend goed in de formule 1 meekwam. En de eigenaar verteld me dat ie Rambo heette, maar dat zij hem een Mika vond.

Hij zal wel aan zijn naam gehecht zijn!

Dank Janine en ik zie je vast snel!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:53

bijzonder off topic, maar goed, alles is toch al opgelost,

maar WOW wat bijzonder zeg, dat het paard bij toeval opnieuw dezelfde naam heeft gekregen en daardoor gevonden is!!

Nastik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 14:41

Marigold schreef:
bijzonder off topic, maar goed, alles is toch al opgelost,

maar WOW wat bijzonder zeg, dat het paard bij toeval opnieuw dezelfde naam heeft gekregen en daardoor gevonden is!!

Ja............ toeval, of misschien een klein wonder!

Ben er heel blij mee, heb inmiddels ook al lekker met Mika gereden en geknuffeld.

Tanja

Re: [PG] Opsporing verzocht: Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:16

Aangezien Mika is gevonden wordt dit topic gesloten.
TS, mocht je om wat voor reden dan ook deze zoektocht weer moeten hervatten is het niet toegestaan een nieuw topic te openen. Stuur dan even een pb naar een van de moderators van OV met het verzoek dit topic weer te openen of plaats een TeM op dit topic met dat verzoek.
Hier nu een slotje.