ijzers eraf halen met dit weer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eef_007

ijzers eraf halen met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 20:31

hallo allemaal ik heb een dringende vraag

mijn pony staat ergens op een weitje met een stalletje met dit weer heb ik hem binnengezet vanwege de sneeuw hij heeft namelijk hoefijzers en loopt op naald hakken als ik hm buiten zet met ijzers.
achter heeft meneer geen ijzers en daar zit het niet zo opgehoopt en hij glijd snel weg.

is het verstandig omdat de sneuuw nog lange tijd blijft liggen ijzers er onderuit te halen en dan na de sneeuw weer erop te zetten? want mijn pony slaat gewoon net zo lang tegen de deur totdat ie buiten is. dus binnen houden is geen optie enzowiezo kan ik dan niet rijden of losgooien in de binnenbak 500 meter verderop iemand tips? morgen komt de hoefsmid voor eignelijk nieuwe ijzers maarja dan kan ik toch nog steeds niks met hem doen en staat die gewoon stil.

groetjs eef

Vonnie84

Re: ijzers eraf halen met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:36

Overleg morgen dan even met je smit. Zonder ijzers gaat altijd nog het beste in de sneeuw. Maar je kunt hem ook zo laten beslaan dat er geen sneeuw meer onder komt (zooltje en speciaal ijzer). Maar of die kosten weer opwegen tegen de baten is maar de vraag.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:38

Ik haal de ijzers er altijd af 's winters. Geen gedoe met sneeuw en ijs en dan kunnen de nagelgaten er weer uit groeien. Ik heb nooit problemen gehad daarmee. Ideaal met dit weer, zo kan ik zelfs lekker door de sneeuw rijden.

Ik zou morgen gewoon even je smit vragen.

eef_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 20:42

zal ik zeker doen! bedankt voor de tips! mijn pony is zon drift kikker als die niet buiten komt dan is er geen land mee te bezeilen zo boos is die dan:P haha en ik heb echt geen pony die snel boos is altijd oortjes naarvoren haha:P