Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

janouk schreef:Is je paard recent uitgegleden in het land, gangpad? op het borstbeen lopen gevoelige spieren, die mogelijk geblesseerd zijn. Je zou een osteopaat of fysiotherapeut eens naar je paardje kunnen laten kijken.
Whitepanther schreef:en het probleem met aansingelen heb ik niet met mn springzadel, waar een lederen singel met elastiek bij zit....
MiQ schreef:Zo ie zo even na laten kijken, maar wanneer je het er echt uit wilt krijgen heb ik een tip.
Wanneer je je paard aan gaat singelen, en dan heb ik het alleen over het pakken van de singel vanonder de buik, en deze tegen de buik aan laat gaan, beloon hem dan met een koekje. Wanneer hij lelijk doet, wachten totdat het paard weer vrolijk kijkt en dan braaf zeggen (of een ander commando). Zo leert hij dat wanneer hij goed gedrag vertoont, beloond word. Doe dit stap voor stap en uiteindelijk zal het, wanneer er geen kneuzingen enz. te vinden zijn bij het paard, verbeteren.
Succes!
het gaat in eerste instantie niet over het gedrag bestreiden maar de oorzaak!!
cheyentic schreef:volgens mij staat er dat hij afgelopen juli opnieuw is aangemeten
cheyentic schreef:volgens mij staat er dat hij afgelopen juli opnieuw is aangemeten