Koude handen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bopje

Koude handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 16:49

heeft er iemand tips tegen hele koude handen tijden het rijden en voor en na het rijden?
ik draag tijdens het rijden altijd dikke handschoenen (voor en na het rijden kan niet want dan moet ik pony poetsen en opzadelen en dan kan ik niks pakken Tong uitsteken ) ik leg ze ook altijd even op de kachel maar ze worden zo weer koud,,,

Pinkey

Re: Koude handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:52

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 17:13

ja, maar daar staat niks over koude handen Tong uitsteken

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:18

Semmie3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:48

Ik draag altijd hele dikke handschoenen ook met rijden maar dat zijn speciale handschoenen waar ook van die bolletjes aan de binnenkant zitten zodat je extra grip hebt op de teugels.
Ik draag ze ook altijd met poetsen alleen als je moet singelen en het hoofdstel om moet doen is het wel irritant iedere keer aan en uit doen. Haha!

Semmie3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:52

Trouwens zelf ook als ik aan het rijden ben dan krijg ik soms ook nog steeds koude handen in mijn dikke handschoenen en als we in de les dan even lange teugel mogen geven doe ik mijn handen wel is een klein beetje onder de sjabrak want de rug van je pony is zo lekker warm en soms houd ik mijn handen ook in een speciale houding zodat het bloed in mijn handen stroomt en dan worden ze lekker warm! (Klinkt misschien een beetje raar maar bij mij werkt het) Haha!

Speedyq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:50

Er bestaan van die kleine wamtepacks. Daar zit een ijzertje in wat je moet omklikken en dan wordt de pack helemaal warm, en een uur lang.

Als die is afgekoelt gewoon even koken en hij is weer klaar voor volgend gebruik.

Ideaal voor na het rijden als je koude vingers heb en de afmeting is ongeveer 8 bij 12 cm, dus handig mee te nemen

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:15

k heb latex handschoentjes onder mij niet al te dikke handschoenen.. heerlijk warm Lachen

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:23

In het begin heb ik altijd hele koude handen tijdens rijden, maar na een tijdje worden ze vanzelf warm (natuurlijk wel handschoentjes aan).

Mijn tip: Lekker bezig zijn. Vergeet je die kou zo!

Oja, als ze vóór het rijden koud zijn; Even door de stal vegen Tong uitsteken Worden ze ook vanzelf warm. (Alleen die verd*mde steel van die bezem is altijd zo koud in het begin Clown )
Kan je ook na het rijden doen Knipoog

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:08

ik heb magic gloves aan en daarover heen roeckle light en grip met fleece Haha!. Tijdens het rijden doe ik Magic G er onder uit anders vind ik het te dik.

Stephanie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:44

Ligt er maar net aan of alles om je handschoen heen,wel afgesloten is. Als dat niet het geval is dan kan de kou er vanachter in komen.

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:21

er zijn speciale 'zakjes' waar soort van vloeistof inzit, en die kan je opwarmen in de magnintron, en eventueel ook nog verkoelen, maar met dit weer is dat natuurlijk niet lekker Tong uitsteken
en als ze dan verwarmd zijn, kun je ze in je handschoenen doen! Lachen

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:27

Er zijn ook van die handschoenen die van boven wel gevoerd zijn en van onder niet, zodat je wel nog dingen vast kan pakken. Misschien dat dat handig is bij het opzadelen en dergelijke?
Ik heb ze laatst een keer aangehad en vond ze echt niet lekker zitten, maar misschien dat het iets voor jou is Tong uitsteken

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:11

ik heb de hele tijd mijn handschoenen aan, ook met poetsen enz. Daar moet je gewoon aan wennen en als je hele koude handen heb wil je wel! Pling

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:25

Constant je handschoenen aanhouden. Als je dan eenmaal warme handen hebt hou je ze ook.

Sietsx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:01

ik doe ze wel eens als ik dan gepoetst heb en dan voor het rijden met handen even onder de koude kraan, dan worden ze uiteindelijk warm. En dat doe ik na het rijden ook. Klinkt misschien wat raar, maar bij mij helpt het wel :P

xXmaaikieXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:07

ik draag gewoon van die goedkope handschoentjes met nopjes erop.. en daaroverheen lere handschoenen en dit helpt best goed!

Juniortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:46

Echt een goede tip, warmte pads. Echt heerlijk. zijn 89 cent bij de ixjen, of hoe je dat schrijft. Neem er 6 mee en je handen zijn heerlijk warm de hele dag.

lenaatje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:26

ik zou voor het rijden AL handschoentjes aandoen mischien iets minder warme maar dat maakt dan niet zo veel uit als je handschoenen aandoet op het moment dat je handen koud zijn blijven ze koud
gr. lena

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:33

Gewoon 'dunne' paardrijhandschoentjes aandoen met poetsen/ opzadelen en als je gaat rijden die dikke eroverheen.
2 laagjes geeft veel meer warmte!