[PG] : Macho, zwarte ong. 14 jarige Nonius ruin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

su0229

[PG] : Macho, zwarte ong. 14 jarige Nonius ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 19:58

Jarenlang heb ik een paard geleased met de naam Heavy op een manege in Velsen-Zuid.
Heavy was een Noniuspaard en erg geliefd. Heavy gaf je al snel het gevoel dat je echt kan rijden.

Opzadelen was een groter probleem. Dit vond hij niet leuk.
Heavy is helemaal zwart, met op zijn schoft witte plekken, welke zijn ontstaan door een te strakke onderlegger.

Afbeelding

Daarnaast heeft hij in zijn boeg, links een behoorlijk litteken. Voormoedelijk van een heel grote splinter. Kan niet missen.
Hij heeft beslist geen ruime pas. Opvallend is zijn dikke (gespierde) nek.

Heavy is in mei/juni van 2008 verkocht naar een privéstal in Swifterbant. Daar veranderde hij van naam. Vanaf toen ging hij door het leven als Macho.
Vermoedelijk heeft hij die naam nog. Heavy/Macho heeft het daar goed gehad, maar toch is hij weer verkocht.

Het enige dat ik weet is 'dat het ergens in Twente' is, maar dat weet ik dus helemaal niet zeker.

Graag zou ik in contact komen met de nieuwe eigenaren van Heavy/Macho.
Het was een paard om nooit te vergeten.

su0229

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 21:07

Is er dan helemaal niemand die dit paard herkent?

Noniuspaarden zijn in Nederland vrij zeldzaam!
Ik hoop dat iemand ook maar iets weet!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 21:10

Ik ken wel een Macho en die is ook zwart. Die staat bij Van Bladel in Drunen, als manegepaard. Je kunt hem daar huren voor de bossen. Mijn vriendin is er keihard mee in galop gegaan. Zou ie dat kunnen zijn?