Cyrano is een grote (zeker hoger dan 1.70m) Lippizaner ruin van ongeveer een jaar of 15. Hij heeft een duidelijk ramshoofd.
Hij is geboren in Hongarije en met nog een aantal paarden naar Nederland gekomen, hij liep al op jongen leeftijd in het enkel, dubbel en vierspan en was natuurlijk ook goed onder de man. Cyrano had als grote hobby luchtzuigen. Hij was een zeer eigenzinnig dier met een erg sterk karakter.
Helaas heb ik geen foto's van hem.
amen
Geplaatst: 14-02-09 13:48
is hij in de handel gegaan?
ik heb een mooie tijd terug een grote lippizaner gehad, die luchtzoog en in de box vrij dominant was...
met papieren ..paard kwam volgens mij via hongarije via dts/polen naar nederland...via theo tielemans..
wij hebben em weer doorverkocht...naar noord holland d8 ik
Ik heb geen idee, hij is vanaf ons terug gegaan naar de mensen waar wij hem van hadden maar ik heb dus echt geen idee wat hun naam was. Wat ik weet is dat de man waar wij hem van hadden hem en nog een aantal lippies rechtstreeks uit Hongarije heeft gekocht maar of hij ze een tussenstop of iets dergelijks in Duitsland heeft laten doen durf ik niet te zeggen. Op stal was hij eigenlijk wel lief, maar net hengst af toen dus je moest wel op je hoeden zijn bij hem.
cyrano
Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-09 00:56
Helaas niets meer gehoord van sigrid1182 dus ga het gewoon nog een keer proberen.
amen
Geplaatst: 12-03-09 21:36
van wat jij schrijft concludeer ik dat t niet zelfde paard is...
als jij em neit van theo tielemans had, dan is t niet dezelfde...nl
cyrano
Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-09 10:39
sigrid1182 schreef:
van wat jij schrijft concludeer ik dat t niet zelfde paard is...
als jij em neit van theo tielemans had, dan is t niet dezelfde...nl
Ik heb geen idee of die man heet, waar kwam hij vandaan? Die man dan he .
cyrano
Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-09 22:10
Na een misverstandje weer een schopje, ben nog steeds op zoek naar cyrano of meer info over Theo Tielemans.
degene die wij hebben gehad, was ook zeer zuur op stal, veel oren in de nek..als je bij box stond
ik heb ooit op barok en klassieke paarden, subforum wel meer info geschreven over hem...zal een zoekenm, volgens mij stond daar afstamming en zo ook wel bij...
ik weet het niet zeker of hij van hem was. Mar het zou wel kunnen het is zo lang geleden dat ik echt niet eer weet hoe de beste man heet. Misschien een woonplaats? wellicht dat er dan een lampje gaat branden bij me. Zuur was hij niet echt op stal maar dat kan natuurlijk met de tijd veranderd zijn.