paardenverzekering Eigen Risico

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gretoes

paardenverzekering Eigen Risico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 21:44

hoi,

ik heb een vraag over je eigen risico bij een paarden verzekering.
mijn paard heeft een blessure en nu ben ik de 22e december naar de klniek geweest voor een peesscan.

nou kreeg ik vandaag de rekening ervan binnen, die staat dus op de datum van behandeling.

Mijn vraag is: Als de datum (22dec 08) van afgelopen jaar is gaat dan je eigen risico van vorig jaar aangesproken worden? of gewoon van dit jaar?
dus als ik dan een rekening van komende (6januari 09) scan opstuur, van dit jaar, heb ik dan weer 150,00 eiegenrisico?
of gaat het er om wanneer je het instuurd?
hopelijk snappen jullie de vraag stelling.... heb mn best gedaan!

Ik vraag dit omdat ik 150,00 eigen risico heb, nu weet ik niet of dat per jaar is, of eenmalig, maar als het per jaar is dan zou het kunnen zijn dat ik dus deze rekening zelf moet betalen, en komende weer, dus heb ik in totaal 300,00 zelf betaald.

Liezel1

Re: paardenverzekering Eigen Risico

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:45

Als ik jou was, zou ik deze vraag aan de verzekering zelf stellen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 09:07

Voor de zekerheid gewoon even bij je verzekering terecht!

Maar het lijkt me niet dat zoiets van je eigen risico af gaat van het jaar waarin je het opstuurt. Zo zou je namelijk rekeningen van de afgelopen jaren kunnen opsparen bij wijze van spreke om ze in één keer in te dienen.

Ondertussen had je ook dít jaar je verzekering kunnen beeïndigen bijvoorbeeld. Dan had de rekening dus ook nog steeds onder de polis van vorig jaar gevallen.

Hoe het precies zit met je eigen risico, navragen bij je verzekering inderdaad of je polisvoorwaarden checken. Daar heb je meer aan dan vermoedens van o.a. mij Knipoog

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:51

Het hangt er maar helemaal vanaf wát voor verzekering het is, wát je kunt declareren, hóelang de verzekeringsduur is en wat de prologatiedatum van de polis is, etc...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:55

Het ligt er natuurlijk aan of je eigen risico per kalenderjaar of prolongatiedatum is. Daarnaast houden de meeste maatschappijen de behandeldatum aan en niet de factuurdatum als moment om te peilen.

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 01:00

meestal wordt is het per kalenderjaar.
Maar je zou het beste even je polispapieren erbij kunnen pakken.

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 01:04

ik weet niet bij welke verzekering je zit?
ik had een rekening van december, deze had ik in jan opgestuurd, moest ik dus gewoon zelf betalen,was me eigen risico van dit jaar.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 01:05

Zou de verzekering nog niet meteen bellen Haha! , laat die hondjes nog maar even slapen.
Papieren er op nakijken , en anders de kliniek vragen of ze de datum van de factuur / behandeldatum aan willen passen Knipoog
Laatst bijgewerkt door IKbenEllen op 07-01-09 01:06, in het totaal 1 keer bewerkt

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 01:06

Iris82 schreef:
Het ligt er natuurlijk aan of je eigen risico per kalenderjaar of prolongatiedatum is. Daarnaast houden de meeste maatschappijen de behandeldatum aan en niet de factuurdatum als moment om te peilen.

Inderdaad de meeste houden de behandeldatum aan. Mits je wel hebt gemeld dat er een behandeling aan zit te komen, althans mijn verzekering. Ik ben ooit vergeten een "schade geval " te melden en toen werd wel de datum van de factuur aangehouden en niet de behandeldatum. En eigen risico per kalenderjaar. Ik heb eigen risico per schade geval.

Gewoon even de verzekering bellen en/of je polisbladen er op na lezen.