Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
Jeanine84 schreef:Een join up is niet iets dat je zomaar even doet zonder reden. Waarom doe je dit eigenlijk met je verzorgpony?
Melissaaaaa schreef:stop alsjeblieft sowieso met die join ups! je weet duidelijk niet waar je mee bezig bent. (of wel?)
je zegt dat de pony je diep in de ogen kijkt, jij kijkt dus ook de pony diep in de ogen tijdens je join up, op een heel verkeerd moment als ik het zo lees!
waarom doe je eigenlijk vaak join ups? is het nodig? is de pony heel dominant ofzo? en dan nog, heel vaak is niet goed...
ik zal later anders nog wel hier een keer een verhaaltje voor je neerzetten, of anders pb ik je nog wel. (ik moet nu eten)
suleilitha schreef:En waarom doe je dit vaak? Het heeft totaal geen zin om een join-up uit te voeren als je a. duidelijk niet weet hoe het werkt en b. het ook nog eens niet lukt....
_mona_ schreef:Stoppen met je join ups!!
Je doet het veel te vaak. Bij een normaal paard mag je maar 4 join ups doen in HEEL zijn leven! en bij echt een probleempaard max. 12 x...
Een join up is mentaal heel zwaar voor een paard...
suleilitha schreef:Zo'n leipo heb ik hier ook Sizzle, die komt ook niet als ik dat wil dus ga ik wel naar haar toe......
LadyElmira schreef:Een join up is geen spelletje. Deze wordt vaak gedaan als er geen andere, makkelijkere middelen zijn om een respectabele band van je paard te kunnen verwachten, mocht deze zodanig erg zijn dat er niets aan vast te knopen is. Ik zou dus lekker gaan grondwerken met je verzorgpony, weet je wat dat is? Er zijn best leuke boeken te koop in de winkel, en ik raad je aan om eens te googlen. Misschien vind je het ook leuk om met een clickertraining te beginnen, informatie daarover is ook op bokt en op google te vinden. Met grondwerk kun je je verzorgpony leuke dingen aanleren zoals meelopen zonder lijnen, stoppen als jij dat wilt, rondjes draaien en kusjes geven. Is dat niet veel leuker dan zo'n join up?! Met zulke dingen behoor je niet te spelen, dat moet je aan mensen overlaten die weten waar ze mee bezig zijn. Er kan veel beschadigd raken als je er niet zorgvuldig mee om kunt gaan. Ik hoop dat je dat in je achterhoofd houd als je weer zoiets wilt gaan doen en het lijkt te mislukken.
Dat je veel over een join up hebt gelezen heeft verder geen werking op jouw kunnen hiervan. Wees alsjeblieft niet eigenwijs, ga gewoon iets anders leuks doen met deze pony en verpest het niet op zo'n manier!
ik vraag me nooit lang af wat het hoe en waarom is, als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan en loop ik wel even de wei in....