Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gewoon rustig blijven met je handen, en net zoveel druk houden als in stap. Niet ineens loslaten als je gaat draven bijvoorbeeld..
nadeche schreef:Je kan toch ook stoppen met les op de manege, en dan privé les nemen met een vriendin of zo? dan kun je de kosten delen..
MRIIIS schreef:Ik zou als ik jou was privéles nemen ipv een groepsles op de manege. Wat zegt je instructrice/instructeur er eigenlijk van? Misschien moet je je pony eerst leren dat het prettig is om lekker ontspannen te lopen. Begin eerst te kijken of ze met haar neusje om laag wilt (dus aan de lange teugel) en probeer zo te rijden dat het ruggetje en de achterhand allebei meedoen, daarna pas aan de voorkant werken
lenaatje1996 schreef:Nou als ik jou was zou ik niet stoppen met de manege lessen. Dit is meestal erg gezellig al leer je natuurlijk wel minder als een priveles.
Zou je je verzorg pony niet mee kunnen nemen naar de manege?
mischien heeft de eigenaar van de pony nog tips.
gr. lena
maaikedewit schreef:MRIIIS schreef:Ik zou als ik jou was privéles nemen ipv een groepsles op de manege. Wat zegt je instructrice/instructeur er eigenlijk van? Misschien moet je je pony eerst leren dat het prettig is om lekker ontspannen te lopen. Begin eerst te kijken of ze met haar neusje om laag wilt (dus aan de lange teugel) en probeer zo te rijden dat het ruggetje en de achterhand allebei meedoen, daarna pas aan de voorkant werken
prive les hebben mijn ouders geen geld voor, en ik heb les op de manege (groepsles) op andere pony's
suleilitha schreef:Nou, dan ga je toch mét deze pony daar lessen? Verder is gezelligheid geen reden tot daar door blijven rijden, als je er niks van leert.
suleilitha schreef:ik begrijp dat er dus wel een trailer voor handen is???
Citaat:en lijkt het met of ze het expres doet,