etterbakje bij het in de wei zetten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mackkwek

etterbakje bij het in de wei zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 09:07

we hebben hier een scheet van een ijslander op stal staan
nooit problemen mee,..tis gewoon een goedzak
alleen......... zodra hij de wei in mag veranderd hij Haha!
zolang je naar de wei toeloopt gaat het goed,.maar als je de draadjes opendoet en er doorheen bent: bammmmmm ...meneer gaat klieren

hij probeert zich los te trekken als een dolle stier en gaat lopen bokken etc
wat kan ik hier tegen doen?

Patriciavt

Re: etterbakje bij het in de wei zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 09:12

Dat is een lastig probleem...

Misschien helpt het als je het touwtje openlaat zodat je naar binnen kan lopen, hengstenketting om zodat je net even meer te vertellen hebt dan met een gewoon touwtje en als hij zich niet weet te gedragen de wei weer uit en opnieuw proberen?

Je moet em iig laten weten dat zijn gedrag niet goed is, en als ik het zo hoor dan vind ie het geweldig in de wei dus dan kun je hem straffen door hem niet in de wei te zetten/los te laten als hij zich gedraagd als bovenstaande.

Ik denk alleen dat je ervanuit moet gaan dat dit niet met een dag over is..

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:02

hengstenketting of je halstertouw over zijn neus doen en dan onderlangs een soort van slipketting idee maken.
Het klinkt miss zielig maar als ze dan gaan rennen en je houd het touw strak voelen ze dat echt wel, wel weer goed losmaken ls ie stilstaat Knipoog.
Hier heeft het wel geholpen bij een grote kwpner die het ff hoog in zn hoofd kreeg.

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:08

Zodra hij begint te klieren meteen op zijn donder geven en de wei uitlopen met hem.En dan na een paar min. weer proberen.Als hij zo doet mag hij niet de wei in.Hij moet leren netjes op jou te wachten.
Wat je ook kan doen is zodra hij begint te donderen hem achteruit laten lopen.Dus meteen als hij begint hup achteruit lopen.Dan even stilstaan en even kijken wat hij doet.Begint hij weer, dan zet je hem weer in zijn achteruit.De meeste paarden hebben namlijk een hekel aan achteruit lopen.
Dit is wel iets wat er niet zomaar uit is,dus veel oefenen.

Succes Lachen

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 10:31

Mar_84 schreef:
Zodra hij begint te klieren meteen op zijn donder geven en de wei uitlopen met hem.En dan na een paar min. weer proberen.Als hij zo doet mag hij niet de wei in.Hij moet leren netjes op jou te wachten.
Wat je ook kan doen is zodra hij begint te donderen hem achteruit laten lopen.Dus meteen als hij begint hup achteruit lopen.Dan even stilstaan en even kijken wat hij doet.Begint hij weer, dan zet je hem weer in zijn achteruit.De meeste paarden hebben namlijk een hekel aan achteruit lopen.
Dit is wel iets wat er niet zomaar uit is,dus veel oefenen.

Succes Lachen

oke,.probleem is inmiddels opgelost
heb hem aan de longeerlijn gedaan en toen hij zich wilde losrukken,.heb ik hem laten gaan en ineens een ruk gegeven aan het longeertouw.

hij dacht dus: huh?? ik ben toch al los?? hoe kan ze me dan tegenhouden?
heb dat paar x herhaald en blijkbaar vind meneer dat zo rare gewaarwording dat ie nu niet meer durft te etteren en gewoon blijft staan tot ik hem loslaat in de wei
een simpele oplossing,maar het werkte Haha!

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:12

Creativiteit doet wonderen, goed dat het nu controleerbaar is.