Factuur krijgen van wedstrijd die optijd is afgemeld?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Factuur krijgen van wedstrijd die optijd is afgemeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 22:36

Heej,

Ik had me optijd afgemeld voor een wedstrijd met 2 pony's.
Vlak daarna ben ik ook helemaal gestopt met wedstrijden rijden.

Nu kreeg ik dus een factuur binnen dat ik het startgeld etc. nog moest betalen.
Kwam in totaal dus op 14,50, klein bedrag zul je denken maar voor ons toch wel vrij veel.
Heb moeten stoppen met de wedstrijden omdat het dus te duur werd.
Echter dat ik dat dus moet betalen terwijl er optijd is afgemeld (ruim voor sluitingsdatum inschrijven).

Hier bij die eerste factuur dus een mail gestuurd naar desbetreffende club,
Verder geen reactie op gehad. Kreeg dus ook niet te horen dat ik het uiteindelijk nog meost betalen ofzo.

Nu ruim 4/5 maand later krijg ik een herinneringsfactuur van opgestuurd... Scheve mond
Heb me volste recht om dit niet te betalen, heb dus tijdig afgemeld en was het inschrijfgeld dus ook niet schuldig of iets. Blijkbaar is die mail ofzo niet aangekomen, maar er staat ook geen telnr. bij. Verward

Groetjes,,

Daniella

Re: Factuur krijgen van wedstrijd die optijd is afgemeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 04:51

Beetje raar, maar als jij netjes hebt afgemeld optijd en je kan dat bewijzen hoef je dat niet te betalen hoor!

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 07:35

zoek je toch even uit wat het telefoonnummer is van die club.....

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 09:00

Ik heb dat ook een keer gehad, had me ruim optijd afgemeld per telefoon omdat we in dat weekend van het concour op vakantie zouden gaan ( wist ik van te voren niet), een week voordat we op vakantie gaan keek ik toevallig op de startlijst en stond ik er toch op. Ik dus weer gebeld en gezegt dat ik me al een keer had afgemeld maar nu dus de startlijst stond. Nou ik zou eraf gehaald worden, het zal geregeld worden. Paar maanden later kreeg ik ineens een rekening, ik gebeld en hoefde niet te betalen. Ja logisch toch Knipoog

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 14:41

Ja dat heb ik dus ook, ik heb toeng ebeld naar de desbetreffende persoon die toen op de vraaglijst stond. Startlijst stond er dus nog niet op Knipoog En nu heb ik dat nummer niet meer, en bij die factuur zit verder ook geen nummer. Omdat ik had gebeld, heb ik dus geen bewijs. Anders heb je een mail ofzo.

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:27

Je weet toch welke vereniging het is? Dan zoek je toch gewoon even op internet of je zet het hier even neer. Vast wel iemand die daar een telefoonnummer bij kan produceren.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 15:23

Ik heb het ook een keer gehad, optijd afgemeld. was allemaal geen probleem. Kreeg ik een tijdje later een rekening die ik nog moest betalen. vond het een beetje flauw

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 15:29

Gelukkig maken sercreatarissen en penningmeesters nooit fouten en sturen ze allemaal express rekeningen naar ruiters die op tijd hebben afgemeld.

Kleine moeite om op internet even de contactgegevens van de vereniging op te zoeken. Op de site van de regio/kring staan alle verenigingen incl. adres en telefoonnummer en email van een bestuurslid en vaak nog met website erbij ook.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:48

Zo heb ik ook gruwelijke ruzie met een vereniging uit de buurt van thuis. Vreselijk! Ze blijven maar facturen sturen terwijl ik echt ruim van te voren heb afgemeld.

Weet ook niet wat ik daarmee moet doen, ik sta in m'n recht, dat weet ik zeker, maar ik kan aan de andere kant niet meer bewijzen dat ik een jaar geleden (!!) optijd die telefoontjes gepleegd heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:01

Wat verstaan jullie onder op tijd afmelden? Officieel ben je verplicht altijd te betalen na de sluitingsdatum van de wedstrijd, en deze kan goed 2 tot 3 weken voor de wedstrijd zelf liggen. Bewijzen dat je tijdig hebt afgemeld is lastig, daarom stuur ik meestal ook een mail, dan heb je altijd bewijs.

hcSugarbabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:45

ik heb dat ook een x gehad, en idd als je voor sluitingsdatum afmeld, dan is het nog op tijd en hoef je niet te betalen

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 00:13

Voor de sluitingsdatum afmelden voorkomt idd dat je moet betalen.
Zelf probeer ik dan altijd per mail af te melden en dan vraag ik even om een korte bevestiging.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 01:19

haike schreef:
Wat verstaan jullie onder op tijd afmelden? Officieel ben je verplicht altijd te betalen na de sluitingsdatum van de wedstrijd, en deze kan goed 2 tot 3 weken voor de wedstrijd zelf liggen. Bewijzen dat je tijdig hebt afgemeld is lastig, daarom stuur ik meestal ook een mail, dan heb je altijd bewijs.

Inderdaad voor de sluitingsdatum Lachen
Daarvoor heb ik me ook afgemeld, heb zelfs een keer gehad dat ik me op de dag zelf nog heb afgemeld omdat ik ziek was. Ze vonden het sneu voor me, en was zelfs kringkampioenschappen. Ze zeiden dat ze het netjes vonden dat ik toch even gebeld had en wenste me beterschap. En als kleinigheidje hoefde ik het inschrijfgeld niet te betalen! Nou echt super vereniging Ja

Maarja, als je na de sluitingsdatum afmeld vind ik ook het volste recht van de vereniging dat ze zeggen dat je het inschrijfgeld moet betalen idd. Ook vanwege de kosten die ze maken, en dat jij een plaats bezet hield waar ze nu niet iemand anders meer voor in de plaats kunnen zetten. Ik weet zeker dat deze wedstrijd voor de sluitingsdatum was. Heb alleen helaas geen bewijs meer.

Heb inmiddels het e-mail adres van de vereniging gevonden, het uitgelegd en gevraagd naar het telefoonnummer van de penningmeester (voor vragen moest ik contact met hem opnemen, staat er geen telefoonnummer/e-mail bij.. lekker handig dus) Echter geen reactie op terug gehad nog.. Scheve mond En daar baal ik wel van, wel facturen opsturen en alles. Maar niet of laat reageren op mail, geen telefoonnummer of e-mail van de persoon met wie je dan contact op moet nemen vermelden etc.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:10

Niet iedereen checkt iedere dag zijn email. En zeker die aparte emailadressen voor de vereniging worden vaak niet iedere dag gecheckt. Rustig wachten op een antwoord zal je niet minder van worden. Stuur desnoods nog een email; Sorry als dit wellicht de 2e mail is, maar omdat ik nog geen reactie terug had, was ik bang dat mijn 1e email niet is aangekomen en daarna een kopie van je 1e mail.

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:00

Even toch een telefoontje plegen. Ik heb het zelf 1x meegemaakt maar toen had ik dusdanig te laat afgemeld. Verder heb ik het wel bij andere mensen van gehoord, kan gebeuren, als je je even indenkt hoeveel mensen er mee doen aan zo een wedstrijd, hele organisatie hoor ;)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 17:27

@ Sjonnie, precies dat ik weet ik ;) Maar neem toch aan dat ze zeker 1 keer per week wel de mail checken???

@ xCondor, heb geen telefoonnummer....