Wie weet dit? Verplicht starten na 22.00 uur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BiancUgo

Wie weet dit? Verplicht starten na 22.00 uur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 20:54

Ik heb een vraag en vroeg me af of iemand dit weet:

Ik heb wedstrijd volgende week en zie op de startlijst dat ik na 22.00 moet starten en rond 23.00 als je dit te laat vindt ben je dan verplicht om startgeld te betalen en te starten?
Ik kan namelijk niks in de regelementen vinden dat je na 22.00 niet verplicht bent om te starten.
Ik moet er namelijk ook 3 kwartier heen en terug rijden dan wordt het denk ik wel nachtwerk... Knipoog

Hopelijk is er iemand die me hier antwoord op kan geven.

Urielle

Re: Wie weet dit? Verplicht starten na 22.00 uur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:21

As far as I know ben je dan idd je startgeld kwijt. Ik zou wel even contact opnemen met de vereniging om te vragen of dit nu echt niet anders kan, omdat je van ver moet komen. Maar heb zelf ooit gehad dat een rubriek die op zondag gepland stond naar de vrijdagavond ging op een tijd dat ik nog aan het werk was (17 uur en 17.45), en ik was mijn startgeld toen ook kwijt.

belle1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:23

Ik moest ook een keer starten op een tijd dat ik niet kon, ik heb toen de vereniging gebeld of ik misschien met iemand kon ruilen. Dat kon toen dus ik was mijn geld niet kwijt. Maar als je niet kunt ruilen denk ik haast dat je het startgeld wel moet betalen.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:26

ik kan je geen antwoord op je vraag geven, maar ik vind het tegenwoordig maar belachelijk dat ze tot zo laat inplannen om te rijden.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:33

idd criollolover.

Soms zie ik tijden staan op de zondag avond dat ik denk..hmm dan lig ik al in mijn mandje..

Als ik na half 9 zou moeten starten zou ik niet gaan.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:47

ik zou dan ook niet gaan, mijn wekker gaat maandagmorgen altijd om kwart voor 6....

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:33

Wij starten zelfs om 00.00u 's snacht!
en dan is 1 uur de prijsuitreiking en lig je dus echt midden in de nacht pas in bed..

Ik vind het ook niets hoor.. maar er blijven mensen naartoe rijden.. ook voor de paarden een beetje sneu.

Mijn grens ligt dan op deze wedstrijd dan ook rond 23.00u.. is laat zat, of niet? Knipoog

Daniella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 04:48

Ik denk dat je je startgeld kwijt bent of dat je nog kan ruilen maar er zijn nog genoeg die er gewoon heen gaan!..voor een zondag is het echt te laat zeg...ik heb een keer in de zomer 2 uur snachts prijsuitreiking gehad echt niet meer normaal!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:35

Jeetje dat is wel heel erg laat zeg! Maar ik denk idd dat je je startgeld kwijt bent. Je kunt natuurlijk vragen of je kan ruilen, dat zou ik in ieder geval proberen.

Ik vind ook tegenwoordig dat er soms op de 'gekste' tijden gestart wordt. Ik moest laatst op 8:10 in de morgen starten, dat was voor mij ook nog een eind rijden, dus was om 5 uur op stal 4 uur de wekker. Ik moet zeggen dat doe ik nooit meer, dat is me eigenlijk toch net iets te vroeg. Ik vind best dat verenigingen wat meer rekening daarmee kunnen houden. Kunnen ze dan gewoon niet wat minder mensen laten starten zodat ze ook weer op een fatsoenlijk tijdstip kunnen stoppen?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:50

Barbara88 schreef:
Jeetje dat is wel heel erg laat zeg! Maar ik denk idd dat je je startgeld kwijt bent. Je kunt natuurlijk vragen of je kan ruilen, dat zou ik in ieder geval proberen.

Ik vind ook tegenwoordig dat er soms op de 'gekste' tijden gestart wordt. Ik moest laatst op 8:10 in de morgen starten, dat was voor mij ook nog een eind rijden, dus was om 5 uur op stal 4 uur de wekker. Ik moet zeggen dat doe ik nooit meer, dat is me eigenlijk toch net iets te vroeg. Ik vind best dat verenigingen wat meer rekening daarmee kunnen houden. Kunnen ze dan gewoon niet wat minder mensen laten starten zodat ze ook weer op een fatsoenlijk tijdstip kunnen stoppen?

Jij wilt toch ook graag kunnen starten? Er zijn zo veel mensen die willen starten, als vereniging wil je zo veel mogelijk mensen de kans geven. En je HOEFT niet te starten... Als je weet dat een vereniging zulke tijden hanteert weet je toch dat je daar niet inschrijft, dan geef je de mensen die het NIET erg vinden om vroeg op te staan de kans om te starten...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:52

Citaat:
Jij wilt toch ook graag kunnen starten? Er zijn zo veel mensen die willen starten, als vereniging wil je zo veel mogelijk mensen de kans geven. En je HOEFT niet te starten... Als je weet dat een vereniging zulke tijden hanteert weet je toch dat je daar niet inschrijft

hallo??????/

wel aardig blijven he

iid kies je er zelf voor om te starten maar toch niet zeker om 00.00h wat is dat nou voor een achterlijke tijd...daar kies niemand voor.

en een vereniging moet een limit hebben en niet zo hebberig doen met zoveel mogelijk starts

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:57

Dan schrijf je daar toch niet in? Niemand verplicht je er toe om op een vereniging te starten waar ze de tijden wat ruimer hanteren.

Toch jammer dat je het als vereniging nooit goed doet. Als je de starttijden van 9:00 tot 19:00 doet kunnen er te weinig mensen starten en zitten ze zo gauw vol. Zet je je tijden wat ruimer, van 08:00 tot 23:00 bijvoorbeeld is het belachelijk dat je zo vroeg/laat moet.

Sorry, maar ik snap dat gemopper op de verenigingen nooit. Hebben jullie enig idee hoeveel tijd en energie er in elke wedstrijd gaat zitten? Hoe moeilijk het is om nog vrijwilligers te vinden en dan ook nog eens de mensen die daadwerkelijk op komen dagen en enthousiasme en inzet tonen?

Ik vind het allemaal nogal ondankbaar overkomen. Wees blij dat je door hun tijd, inzet en energie de mogelijkheid krijgt om überhaubt te starten.

En hebberig doen? Van het startgeld etc wordt een vereniging echt niet rijk hoor, op veel wedstrijden leg je zelfs geld toe, zeker als je wat kleiner bent.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:58

nee maar wel van de kantine die draait overuren

maar goed ik heb dat probleem niet meer want ik start niet meer en ik startte sowieso niet later dan 20.00h of het moest iets speciaals zijn

JoNew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:59

Bij ons op stal hebben wij wedstrijd van 18.00 tot 22.15 en dan proberen we gelijk prijsuitreiking te doen zodat iedereen snel naar huis kan. Ook proberen we rekening te houden met mensen van buitenaf.

Maar denk wel dat je je startgeld kwijt bent. Tenminste hangt van de soepelheid van de RV af. Als wij een reserve zouden hebben dan zou je bij ons niet hoeven te betalen denk ik. Dus zou ze gewoon bellen en je verhaal uitleggen..

beetjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:01

tita schreef:
en een vereniging moet een limit hebben en niet zo hebberig doen met zoveel mogelijk starts

Ik denk niet dat je kan zeggen dat een vereniging hebberig is met zoveel starts.
Het wordt in de winter al steeds moeilijker om ergens te mogen starten, omdat ze vaak 2 maanden van te voren al "vol" zitten.
De vereniging kan dan kiezen:
1. eerder beginnen/later doorgaan zodat meer mensen kunnen starten (jammer voor degene die dan heel vroeg of heel laat moeten starten, vaak worden de klasses wel gerouleerd zodat je als (bv) B ruiter niet altijd vroeg hoeft te starten)
2. Zich houden aan het max. aantal inschrijvingen, jammer maar helaas voor alle anderen die dan willen starten maar niet kunnen omdat ze nergens meer terecht kunnen.. Deze mensen hebben dan tijd om een topic op bokt te openen dat het zo vreselijk is dat er zo weinig wedstrijden zijn en dat alles al vol zit en je daarom niet kunt starten Haha! Knipoog

Maakt niet uit hoe je het doet als vereniging, het is toch nooit voor iedereen goed

poekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:28

waarom bel je silvana niet ff dan?
die weet dat soort dingen wel denk ik.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:01

Hoe zou je na 22.00 niet meer verplicht zijn om te starten? Echt verplicht om te starten ben je toch nooit, je bent altijd vrij om af te melden. Je bent wel verplicht om je inschrijfgeld te betalen als je er laat afzegt, niet meer dan terecht denk ik?

Als je zo laat moet starten, bel meteen het secretariaat even. Leg het probleem uit en doe dit gewoon normaal i.p.v. de andere kant van de lijn meteen te veroordelen. Vaak is het nog wel mogelijk om eerder op de dag te starten, dan zal je wel voor lief moeten nemen dat je dus geen prijs wint, omdat de rest van de rubriek op een andere tijd wordt gereden. Zo simpel kan het zijn. Kan het niet, jammer, dan heb jij nog steeds de keus om die ene keer laat te starten en dan maandagavond maar vroeg naar bed te gaan. Of af te melden en gewoon netjes je startgeld betalen.

Koppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:30

WenK schreef:
Als je weet dat een vereniging zulke tijden hanteert weet je toch dat je daar niet inschrijft, dan geef je de mensen die het NIET erg vinden om vroeg op te staan de kans om te starten...

dan moet je dat wel net weten Knipoog

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:32

Ik ben het met WenK eens. Het is enorm veel werk en je houdt er echt niet heel veel aan over hoor!

Wij hebben ook wel eens een wedstrijd gehad waarvoor zoveel animo was dat de laatste pas na half elf in de baan verscheen.
Bel gewoon even naar de desbetreffende vereniging of je niet wat eerder starten kunt. En ja, je bent je startgeld kwijt als je niet komt. Je moet namelijk altijd betalen na de sluitingsdatum.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:47

dat ze voor deze tijden nog jury's vinden. Ik zou zo laat al zeker in slaap gevallen zijn

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 16:55

De wedstrijd was uiteindelijk afgelast door het slechte weer -12c en ging het dus niet door.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:00

ik zou voor dat tijdstip ook bedanken voor het starten.