emigreren met paard; advies gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ramiro

emigreren met paard; advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 22:16

Om te beginnen hoop ik dat ik het juiste forum heb gekozen Verward

Wij overwegen serieus om te emigreren naar het Caribisch gebied, maar ik ga natuurlijk nergens heen zonder mijn twee paardjes.
Momenteel zijn we bezig met allerlei informatie te verzamelen, maar ik heb nog geen flauw idee hoe het zal gaan met de paarden. Ik heb nu ook de paarden op een privestalling staan, maar eenmaal verhuisd komen ze thuis te staan. Ik heb ook nog nooit mn paarden aan huis gehad, dus dat is ook nieuw voor mij. Er schieten mij alllerlei vragen door het hoofd, hoe gaat het met vliegen/ wat voor een ziektes hebben ze daar/ kunnen mn paarden wennen aan het nieuwe klimaat??

Ik zou graag advies willen van mensen die (buiten europa) zijn geemigreerd met paard. Waar moet ik zeker aan denken of waar kan ik kijken voor meer info.

Mijn paarden zijn erg belangrijk voor mij, dus ik wil graag goed geinformeerd zijn over de consequenties voor hun voordat we een besluit nemen.

Alvast ontzettend bedankt Pling

Tanja

Re: emigreren met paard; advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:54

-->TAO

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:07

is moeilijk ik weet er niks van maar heb wel gehoord dat het voor de paarden wel wat lastig word vanwege het klimaat
dat is het enige wat ik gehoord heb
ik wil ook namelijk ook ooit emigreren en ook me paard meenemen als ie er dan nog is

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:13

ben bang dat je er flink voor moet sparen ik heb eens opgezocht als je een paard wil over vliegen kost dat zon 2000 euro per paard, je moet dat allemaal zelf regelen en omdat je niet binnen europa reist rekening houden met op zijn minst 3 maanden quarantaine. vraag jezelf goed af voor wie je dit doet want wat hebben je paarden eraan om daar te gaan wonen? denk even aan de verandering in klimaat omgeving voer en ik weet niet precies hoe het zit met slangen enzo...... voor verdere informatie moet je bij de caribbische ambassade zijn denk ik waarschijnlijk hebben ze wel een site even googles dus! succes!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:19

Ik ben binnen europa verhuist, maar heb mijn paard achtergelaten bij een betrouwbaar adres todat ik echt alles op orde had en toen over laten komen. Kijk vooral naar goede hoefsmeden aangezien ik hier vooral echt door geschokeerd ben in mijn nieuwe land. Ik ben heel blij dat ze daarvoor al even van de ijzers af was want met de bagger smeden hier durf ik echt geen ijzer aan. Ik ben nu zelf aan het leren bekappen van ellende. Zoek ook direct een goede DA die een taal spreekt die je goed kan, zeker ivm klimaat wissel is dat belangrijk. Het is ook verstandig voor enige maanden je oude voer te importeren als je niets vergelijkbaars kunt vinden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:28

Concrete informatie over transport van je paard : http://www.ehs.be of contacteer Horse Services International oid eens. Bij EHS staat er trouwens ook een FAQ met enige standaard informatie. Je kan altijd een vrijblijvende mail sturen voor meer informatie, en zij weten ook altijd precies wat er qua papierwerk (douane, gezondheidscertificatien, quarantaines, bloedtesten, CEM-testen etc. etc. gedaan moeten worden).

Ik weet niet precies waar je heen wilt richting het Caraïbisch gebied. Weet ook niet direct waar er vluchten heen gaan qua dat gebied. Best kans dat er ook tussentijds transport met een boot oid plaats vindt.

Daarnaast denk ik dat je het je heel goed moet afvragen of je het je paarden wil 'aandoen'. De transport, da's de belasting nog niet eens zozeer, maar wel het nieuwe verblijf in complete andere omstandigheden qua temperatuur, qua voedsel, qua ruwvoer, qua verblijf, qua ondergrond etc. etc.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 09:58

Even kontakt opnemen met een vervoersbedrijf wat je allemaal moet regelen voor je paard, het paard moet zo wie zo gekruint worden.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 10:12

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 19:08

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik was al bang dat er veel bij zou komen kijken om mijn paarden mee te nemen, maar omdat ik beide paarden al van jongs af aan heb (eentje al 15 jaar) is het voor mij met paarden of helemaal niet. Ik heb igg mn lijstje gemaakt en dan kan ik weer verder gaan zoeken Knipoog

Mjay schreef:
ben bang dat je er flink voor moet sparen ik heb eens opgezocht als je een paard wil over vliegen kost dat zon 2000 euro per paard.

Ik was gelukkig al op de hoogte van de grote kosten die er bij komen kijken. Heb emigratie al een tijd op de planning staan, dus heb flink kunnen sparen. Quarantaine is ook iets waar ik me druk om maak, vooral naar Amerika is dit erg lang, dus hopelijk kan ik een rechtstreekse vlucht vinden. Heb idd ook gevraagd hoe het zit met slangen etc, maar die komen nog maar zelden voor en dan ook alleen in grotten. Giftige / gevaarlijke dieren hebben ze er niet, maar wel veel last van teken wat ik niet bepaald prettig vind.

Sizzle schreef:
Het is ook verstandig voor enige maanden je oude voer te importeren als je niets vergelijkbaars kunt vinden.

Dankje Sizzle, is een erg goed idee om te zorgen dat ik voldoende voer bij me heb. De rensport is daar vrij groot, dus er zal wel een winkel zijn met paardenvoer, maar dan kan ik tenminste mijn paarden geleidelijk aan nieuw voer laten wennen. Mijn paarden hebben ook geen ijzers, en wilde eigenlijk ook precies om de redenen die jij noemt zelf een cursus hoefbekappen doen. Gelukkig spreken ze er engels en spreek ik dit vloeiend. Mijn paarden staan nu volpension op een privestalling, dus ze worden verzorgd, wil ze ook hier laten staan totdat ik zeker weet dat ik daar alles geregeld heb.

@Cissy: dankje, ga het meteen even doorlezen, op zoek naar tips Pling

@Maya: dankje voor de site. Ik ben helemaal verliefd geworden op Jamaica, dus daar zou de reis ook heen gaan. Vanaf Nederland gaan er geen rechtstreekse vluchten, maar we zijn nu in Belgie aan het zoeken, die vliegen wel rechtstreeks maar ik weet nog niet of deze vluchten geschikt zijn voor het transport van paarden. Het liefste vlieg ik met KLM, wellicht in combinatie met transport via de boot. Ik hoop ook al eens geinformeerd bij onze dierenarts nav het klimaatverschil, hij denkt dat dit met mijn paarden goed te doen zou zijn, zo lang ik ze ruim voldoende de tijd gun om te wennen. Een van de paardjes heeft veel problemen met de seizoensveranderingen hier in Nederland, dus ik hoop dat het constante klimaat in Jamaica hem goed zal doen. Maar mocht ik na het verzamelen van info, tot de conclusie komen dat het geen vooruitgang is voor mn paarden, dan houdt het op. Verdrietig

@Nagyl: dankje, heb de sites opgeslagen. Het is ook eerlijk gezegd niet zo zeer het transport waar ik me druk om maak, maar al het andere wat er bij komt kijken, wil graag goed voorbereid zijn.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:17

Niet te hopen voor je hoor, maar heb je er ook aan gedacht dat emigreren wellicht tegenvalt en je dan na enkele maanden weer terug zou willen? En dan wil je ze natuurlijk ook weer terug meenemen (qua budget).
Ik zou ze na een x aantal maanden pas over laten komen.

Kenissen van mij zijn naar frankrijk geemigreerd 20 jaar geleden. Alles (8 ponies) ging toen na veterinaire rompslomp in de veewagen nadat een andere groep mensen daar alles op orde had gebracht qua voer, hooi/stro en stalling.
Ze zijn toen in 1 x doorgereden met 1 rustpauze en dat is erg goed bevallen.
Later ben ik nog een keer met mijn paard daar 3 maanden gaan helpen en daar had het paard ook niets van gekregen. Wel verschrikkelijk was de papieren rompslomp en douane. Ondanks het feit dat ik hier een gesprecialeer bedrijf voor ingeschakeld had.

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 19:51

@jury: daar heb ik me idd ook al zorgen over gemaakt, vandaar ook dat het overvliegen van de paarden één van de laatste dingen is die ik wil doen. Ik ben momenteel eerst de lange termijn plannig aan het maken. Zonder verblijfsvergunning mag ik maximaal 3 maanden blijven en wil deze tijd ook benutten om te kijken of het echt bevalt en dan pas de paarden over laten komen. Gelukkig verzorg ik de paarden samen met mn moeder, dus weet ik dat ze in goede handen zijn als ik er niet ben.