Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik was al bang dat er veel bij zou komen kijken om mijn paarden mee te nemen, maar omdat ik beide paarden al van jongs af aan heb (eentje al 15 jaar) is het voor mij met paarden of helemaal niet. Ik heb igg mn lijstje gemaakt en dan kan ik weer verder gaan zoeken
Mjay schreef:ben bang dat je er flink voor moet sparen ik heb eens opgezocht als je een paard wil over vliegen kost dat zon 2000 euro per paard.
Ik was gelukkig al op de hoogte van de grote kosten die er bij komen kijken. Heb emigratie al een tijd op de planning staan, dus heb flink kunnen sparen. Quarantaine is ook iets waar ik me druk om maak, vooral naar Amerika is dit erg lang, dus hopelijk kan ik een rechtstreekse vlucht vinden. Heb idd ook gevraagd hoe het zit met slangen etc, maar die komen nog maar zelden voor en dan ook alleen in grotten. Giftige / gevaarlijke dieren hebben ze er niet, maar wel veel last van teken wat ik niet bepaald prettig vind.
Sizzle schreef:Het is ook verstandig voor enige maanden je oude voer te importeren als je niets vergelijkbaars kunt vinden.
Dankje Sizzle, is een erg goed idee om te zorgen dat ik voldoende voer bij me heb. De rensport is daar vrij groot, dus er zal wel een winkel zijn met paardenvoer, maar dan kan ik tenminste mijn paarden geleidelijk aan nieuw voer laten wennen. Mijn paarden hebben ook geen ijzers, en wilde eigenlijk ook precies om de redenen die jij noemt zelf een cursus hoefbekappen doen. Gelukkig spreken ze er engels en spreek ik dit vloeiend. Mijn paarden staan nu volpension op een privestalling, dus ze worden verzorgd, wil ze ook hier laten staan totdat ik zeker weet dat ik daar alles geregeld heb.
@Cissy: dankje, ga het meteen even doorlezen, op zoek naar tips
@Maya: dankje voor de site. Ik ben helemaal verliefd geworden op Jamaica, dus daar zou de reis ook heen gaan. Vanaf Nederland gaan er geen rechtstreekse vluchten, maar we zijn nu in Belgie aan het zoeken, die vliegen wel rechtstreeks maar ik weet nog niet of deze vluchten geschikt zijn voor het transport van paarden. Het liefste vlieg ik met KLM, wellicht in combinatie met transport via de boot. Ik hoop ook al eens geinformeerd bij onze dierenarts nav het klimaatverschil, hij denkt dat dit met mijn paarden goed te doen zou zijn, zo lang ik ze ruim voldoende de tijd gun om te wennen. Een van de paardjes heeft veel problemen met de seizoensveranderingen hier in Nederland, dus ik hoop dat het constante klimaat in Jamaica hem goed zal doen. Maar mocht ik na het verzamelen van info, tot de conclusie komen dat het geen vooruitgang is voor mn paarden, dan houdt het op.
@Nagyl: dankje, heb de sites opgeslagen. Het is ook eerlijk gezegd niet zo zeer het transport waar ik me druk om maak, maar al het andere wat er bij komt kijken, wil graag goed voorbereid zijn.