ik ben in het bezit van een bonte dame met 70% wit op haar lichaam.
deze dame heeft helaas de nare eigenschap om die 70% wit te reduceren naar 40% wit door zich vakkundig in elk vies plekje te rollen/liggen die ze tegenkomt.
Op zich geen probleem.. met een beetje techniek heb ik d'r in 1.5 uur van top tot teen stralend wit, en kunnen we er netjes tegenaan.
normaliter loste ik het s'winters op met de kou door met flesjes water de vieze plekken weg te halen en meteen af te drogen, en ook door het scheren bleef ze een stuk schoner.
maar ja.. het vriest nu al de hele week, en ik zag op geen enkele dag een mogelijkheid om haar veilig en verantwoord te wassen op de plaatsen waar ze vies is ( lees: op het hoofd na heeft ze dus standaard overal viezigheid
)Na flink wat poetsen en talkpoeder besloten om morgen maar met een vies paard op concours te verschijnen. beter vies en gezond, dan haar nu blootstellen aan de vorst.
vooral omdat ze dikke sokken en een dikke staart heeft die anders compleet opvriezen, en ze met dit weer gewoonweg niet opdroogt.
ook al die truucjes met smeerseltjes en houtskool hebben nul comma nul effect op haar, dus het enige wat werkt, is water en zeep.
nu ben ik reuze benieuwd, hoe doet de rest dit?
en dan heb ik het dus over de bokkers die ook smeerkezen hebben, die zelfs met enkele dekens en volmaakt schone stal het NOG voor elkaar krijgen om vies te worden
gaan jullie gewoon vies op concours? of hebben jullie voorzorgsmaatregelingen genomen en ga je toch met water in de weer?

( vooral haar sokken en staart is in het verleden flink ijspegelrijk geweest na een mislukte wasbeurt)
Ik ben ook bang dat het met een vies paard op concours wordt...ken je die spray die zou moeten werken zonder water?? Een vriendin van mij heeft die maar ik heb eigenlijk geen idee of het ook werkt