Morgen grote kans op ijzel???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Irenepene

Morgen grote kans op ijzel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 17:35

Morgen hebben wij om 11.30 een leuke schriktraining voor paarden op onze manege tot 15.00 uur, kan uitlopen.

Laat ik net horen dat het gaat ijzelen, daar baal ik van want buiten in de bak kunnen we ook niet rijden omdat de grond bevroren is. Mocht het gaan ijzelen dan gaan ze ook niet de wei in maar ik kan onze pony wel in de bak (daar ligt nu zand, lichtelijk aangevroren) lekker saampies lopen en tutten.

Ik wil alleen geen risico lopen om dan de weg op te gaan, en zal de weerberichten in de gaten houden, niets is zo verradelijk als ijzel. Boos!

Delen jullie mijn mening of ben ik een watje? Bloos

Remember

Re: Morgen grote kans op ijzel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:19

KNMI schreef:
Morgen overdag is er veel bewolking en breidt de regen zich langzaam zuidwaarts uit. De temperatuur ligt in het zuidoosten iets boven nul, in het noordwesten wordt het ongeveer 4 graden. In het noorden draait de wind in de loop van de avond naar het noordoosten. Er stroomt dan koudere lucht binnen en de neerslag gaat van regen geleidelijk over in sneeuw.

Ik denk dat het allemaal wel meevalt, uiteraard goed opletten maar er worden niet expliciet waarschuwingen voor gegeven.

Urielle

Re: Morgen grote kans op ijzel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:57

Ik kan niet lezen waar je woont, ik woon in Belgie en bij ons wordt er pas zondagnacht sneeuw en ijzel voorspeld. Dan zou je dus al lang terug zijn Knipoog