Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mrie schreef:Wat dacht je er van om andersom naar het chipnummer te zoeken. Laat je veearts eens zijn chiplezer meebrengen en het nummer zoeken. Je kunt met dat nummer dan eens in het paspoort gaan zoeken.
Ik was bij de keuring op Outdoor Helvoirt en daar was ook een hongaarse ruiter met paard. Dat paard was niet gechipped maar stond zoals vroeger helemaal beschreven aan de hand van de aftekeningen. Na een extra controle daarop mocht het gewoon starten.
Vroeg mij dus meteen af of zeker is dat hij wel gechipped is?
Brainless schreef:Je moet een dierenarts een verklaring laten schrijven dat jouw paardje het betreffende chipnummer heeft (met de chiplezer).
Met die verklaring kun je bij de KWPN een nieuw (geldig) paspoort aan vragen.
Het oude paspoort kun je erbij bijhouden ivm de entingen of in het nieuwe paspoort laten zetten: dat het paard geënt is volgens het goede schema.
Edit: ik heb een paard uit Roemenië waarbij een nieuw paspoort is aangevraagd.
ponydreamer schreef:Brainless schreef:Je moet een dierenarts een verklaring laten schrijven dat jouw paardje het betreffende chipnummer heeft (met de chiplezer).
Met die verklaring kun je bij de KWPN een nieuw (geldig) paspoort aan vragen.
Het oude paspoort kun je erbij bijhouden ivm de entingen of in het nieuwe paspoort laten zetten: dat het paard geënt is volgens het goede schema.
Edit: ik heb een paard uit Roemenië waarbij een nieuw paspoort is aangevraagd.
Oke, maar hoe worden de entingen dan in het nieuwe paspoort gezet?
Brainless schreef:Er komt dan een stempel en handtekening van de DA in te staan met een opmerking dat hij verklaart dat het paard voor die datum altijd goed is geënt. Staat ook in het paspoort van mijn arabier (toen hij een paspoort kreeg had hij een inentingsboekje) en komt nu ook in het paspoort van mijn Roemeens paardje te staan.
En er zit nog een stempel overheen van waarschijnlijk de dierenarts. Maar op de eerste pagina zit zomaar onderaan de blz. dezelfde sticker en stempel geplakt
Ik heb het nummer al eens ingevuld bij die website van pve.nl maar dan kan hij hem niet vinden.
mrie schreef:Nou, je hebt dus je chipnummer gevonden. Er zijn zoveel paarden die geen "ras" zijn. Dat maakt toch niet uit. Alsde ouders onbekend zijn dan weet je al snel niet of het een ras is.... Je paspoort is geloof ik groen he? Maar je kunt doen zoals Brainless schrijft, dan weet je zeker dat je uit kunt komen.
Concorde schreef:Nee tuurlijk niet, want het paard staat geregistreerd in Hongarije, niet hier.
Gewoon ff met de KNHS bellen.

..