Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

shereen schreef:je moet een zweep mee nemen dan jaag je hem naar zijn stal of waar hij ook heen moet en je kan ook paardensnoepjes meenemen![]()
![]()

colunder schreef:Die van mij doet dat ook vaak,ik pak dan een zweepje in mijn linker hand zodat ik hem achter mijn rug om een tik kan geven.
Je moet dan wel zorgen dat je naast de pony loopt.
Bij die van mij helpt het heel goed.
(Misschien houd je pony gewoon niet van zijn stal en wil hij er niet heen omdat hij niet opgesloten wil worden)
Vjestagirl schreef:je kunt een longeerlijn meenemen, en die achter zijn kont langs doen, daarmee kun je druk geven als hij niet loopt. Wat ook een optie is om hem achterste voren te zetten en hem achteruit naar stal te laten lopen.
Beter is het om te gaan kijken waarom hij niet loopt. Vind hij het werk niet leuk? Staat hij naast een vervelende buurman? En zelfs dan, als jij de leider van je paard bent, hoort hij mee te lopen. Jij hoort boven je paard te staan in rang, en je paard hoort blij te zijn dattie met je mee mag lopen. Misschien kun je gaan grondwerken.

peerd is duidelijker naar jou toe dan jij naar hem 

) probeer het touw dan even te laten vieren en trek er dan met alles wat je hebt aan, in de hoop dat je zijn hoofd omgetrokken krijgt. Probeer het anders in stapjes....in de wei oefeningentjes doen. Gewoon bij de merries in de buurt. Stap achteruit, stap vooruit, rondjes lopen, wijken voor druk naar links en rechts...dan twee stapjes vooruit, dan weer achteruit...zodat hij vast op jou gericht is.....