Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Fem_daf schreef:Ze is idd heel vroeg bij haar mama weggehaald en heeft daardoor misschien ook een deel van haar natuurlijke opvoeding gemist. Aangezien ze ook hapt en trapt naar de andere paarden kan het zijn dat ze echt voedernijd heeft.
Hoe beloon je haar? Als je dat met eten doet, zou ik dat als eerste weg laten. Braaf en een aai moet ze ook (leren) zien als beloning. Voeren jullie elke dag zelfde tijd of met afwisseling? Daar kan je misschien ook wat in veranderen.
Citaat:zodra ze iemand ziet gaan de oren in de nek en vliegt en vliegt soms achter je aan om je te pakken te krijgen. dit doet ze ook als je met je rug naar haar toe staat.
ik zelf heb er geen problemen mee ik ben niet bang voor haar en waarschijnlijk voelt ze dit. ze doet haar oren wel eens naar achteren maar omdat ik het negeer doet ze ook niets.

fable_f schreef:Als ik jou was zou ik snel wat mensen bij elkaar trommellen en minimaal 4 dagen in de week iemand menemen die alles met haar doet net als jij (waar je natuurlijk zelf bij bent).
ze moet weten dat de mensen die jij vertrouwt zij ook kan vertrouwen.
Dat van het trappen of bijten bij het voeren,...hmm... ik zou haar een halster omlaten op stal.
Als iemand haar dan gaat voeren of iets in de stal moet doen dat kan hij/zij haar vastpakken of haar consequenter straffen. Ze heeft blijkbaar niet veel respect voor mensen als het op haar stal aankomt.