Alleen een buitenbak en indoorseizoen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Alleen een buitenbak en indoorseizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 12:35

Ik vraag me af hoe andere mensen dat doen.
Ik heb alleen een buitenbak ter beschikking en dit indoorseizoen heb ik dus nu al een paar keer mijn paard verplicht stil moeten zetten vanwege de vorst/sneeuw.

Houden jullie een wedstrijdpauze in de winter of hoe lossen jullie dit op?
Zijn de meesten toch lid van een vereniging met binnenbak waar er gewoon doorgetraind kan worden?

Zooist

Re: Alleen een buitenbak en indoorseizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 12:44

Investeren in een goede www.buitenbak.nl!

Ik heb elke dag kunnen rijden of kunnen longeren.
Nu was het wel minder prettig met de oostenwind, maar bikkelen rustig door!

Als ik ergens zou staan waar ik verplicht mijn paard stil zou moeten zetten, dan zou ik snel wegwezen....

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 12:44

ik heb er ook last van, gelukkig kan ik het paard regelmatig meenemen naar de binnenbak van de stal waar ik vaak geholpen heb. in ruil daarvoor mag ik zijn binnenbak gebruiken.
de dames staan daar nu zelfs een week op stal omdat ik niet elke dag heen en weer wilde rijden.

geen binnenbaan bij jou in de buurt waar je gebruik van kunt maken?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 12:46

Ik heb ze aan huis, dus wegwezen is niet aan de orde Knipoog
Ik ben benieuwd naar mensen die in dezelfde situatie zitten.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 12:47

Ik laat de paarden niet zo snel staan, desnoods train ik in het bos.
Nu is onze bak goed dankzij het slepen, ik sleep m dagelijks. Al;s het gaat regenen of sneeuwen dan ben ik ook uitgereden helaas.
En dan ga ik niet naar een binnenbak om te rijden, daar heb ik gewoonweg geen tijd voor Knipoog

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 12:58

Ik heb m'n training er op aangepast.
Ik had de bak voor de vorst gelukkig glad gesleept dus de eerste paar dagen konden we nog wel een voorzichtig drafje wagen.
Ik heb veel stapwerk gedaan(lekker ingepakt!)dat is op zich ook een goed training!
Heb 1 dag gehad dat ik het echt te hard vond,.
Maar omdat het zo'n droge vorst is gaat nu de bovenste laag weer wat loskomen dus kunnen we ook weer wat meer doen.
Verder heb ik het voer wel aangepast Knipoog

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 13:02

2 keer per week naar de binnenbak toe, er zit niets anders op. Gelukkig is het een doorgewinterde pony, die kan daar wel tegen om minder gereden te worden. De jonge pony staat op stal met een binnenbak erbij, die moet aan de gang gehouden worden Knipoog

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:21

Naar de binnenbak die een paar keer in de week wordt afgehuurd voor een uur door de rijvereniging. Wel lastig maar ja, je moet iets als je je paard wilt blijven trainen en op wedstrijden wilt blijven uitbrengen. Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:10

De paarden die ik rijd hebben ook alleen een buitenbak aan stal, opzich is die vaak zat goed te rijden, maar nu met de vorst gewoon véél te hard, dan laden we ze op en gaan we naar een binnenbak hier in de buurt, hebben de keuze uit ruim 3 plekken waar we altijd wel terecht kunnen... Ja (1 pension stal, en 2 bakken bij mensen aan huis) Ik ga ook wekelijks op wedstrijd met 1 paard, en zo kunnen we fijn door trainen. Lachen

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:14

Heb ook alleen een buitenbak. Onze bak is in de herfst opnieuw omgespit en is nu hartstikke goed te rijden. Zelfs nu met de vorst is de bovenlaag los en zacht. Het scheelt al een hoop als het regenwater goed weg kan lopen, dus de bak regelmatig lostrekken en slepen.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:16

met dit weer kan ik ook niet trainen maar ga nu met mijn paard wandelen om wat km te maken en doe aan de hand wat buigingsoefeningen.

de week voor ik wedstrijd heb huur ik 2x in de week een binnenbak om toch even te kunnen rijden en het proefje door te nemen.
het mag duidelijk zijn dat ik nu dus niet verwacht dat ik een winstpunt ga rijden

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:17

Mies7 schreef:
Heb ook alleen een buitenbak. Onze bak is in de herfst opnieuw omgespit en is nu hartstikke goed te rijden. Zelfs nu met de vorst is de bovenlaag los en zacht. Het scheelt al een hoop als het regenwater goed weg kan lopen, dus de bak regelmatig lostrekken en slepen.

Dat is precies wat er bij onze bak ook gebeurd is in november!
De bak wordt ook dagelijks (soms meermalen per dag) gesleept en zelfs nu is hij nog perfect te rijden..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:48

Onze buurman heeft voor nood een binnenbak, maar wij hebben een pensionstal dus moet onze buitenbak te gebruiken zijn. En dat kan. Nou wordt springen niet zo fijn, maar basiswerk kan best

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:38

wij hebben ook een bodem van buitenbak.nl
ideaal. Ja

met die hele strenge vors van -12 en overdag nog ver beneden het vriespunt, werd het wel wat minder, en zijn we ook naar de binnenbak gegaan, hadden opzich wel kunnen rijden, maar ideaal was het niet(en vooral ook erg koud Tong uitsteken).
nu het weer iets dooit is de bak ook al snel weer fijn, konden vandaag eventueel wel weer normaal rijden.

Wij hebben bij de overbuurman een klein binnenbakje waar we vaak wel gebruik van kunnen maken, en anders de binnenbak van de club, een grote 20/60 baan, maar dan moet je al paard op de trailer zetten Haha!

moet er zelf eigenlijk niet aan denken om op een stal te staan waar je verplicht een rij/wedstrijdstop in moet lassen doordat de bak onbegaanbaar is Bloos

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:42

Zooist schreef:
Investeren in een goede http://www.buitenbak.nl!

Ik heb elke dag kunnen rijden of kunnen longeren.
Nu was het wel minder prettig met de oostenwind, maar bikkelen rustig door!

Als ik ergens zou staan waar ik verplicht mijn paard stil zou moeten zetten, dan zou ik snel wegwezen....

hardstikke fijn zo'n bak... tot dat je moet verhuizen en met vrachtwagens vol vervuilde grond moet gaan slepen!!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:43

dan neem je de bodem toch gewoon mee? Lachen
ik zie het probleem niet zo hoor Bloos

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:44

De eigenaar vd paarden die ik rijd sleept de bak ook voor de vorst. Zo is ie mooi plat en nog wel beetje rijden.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:49

Op mn vorige stal was ook alleen een buitenbak, maar als het dan eens vroor dan trainde ik tijdens de extra buitenritten die ik dan noodgedwongen maakte. Gaat wel wat minder, maar ach, zoveel vriest het nou ook weer niet.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:54

Ik train altijd op het land. Heb een stuk speciaal niet laten vertrappen dus dat is gewoon strak. Of je nu op de weg rij die hard is of een stuk land wat wat hard is maakt voor je paard weinig verschil.
Ik stap nu meer, en galopeer wat minder. Maar ze smelten niet zomaar.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 17:59

Leuk hoor, al die vlakke harde buitenbakken, maar als je eraf gaat met een bevroren bodem ben je niet blij. Helaas spreek ik uit ervaring, ben een half jaar aan het revalideren geweest.
Rijden bij vorst is voor mij dus geen optie meer.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:00

nee dat is idd niet echt aan te raden om er nu af te vallen...
heb het gelukkig zelf nog niet meegemaakt maar kan me voorstellen dat dat toch echt wel goed zeer doet Nagelbijten / Gniffelen

daarom zoek ik ook maar niet teveel risico's op met dit weer Knipoog

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 18:08

Verstandig, ik ook niet, 2 schroeven in mijn bekken vind ik wel genoeg. Knipoog

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:26

Mijn eigen jonkie staat nu gewoon stil, en daarmee zou ik inderdaad ook echt niet in een harde bak gaan rijden, hoe glas gesleept/gerold ook.

Als ik een wedstrijdpaard hier thuis heb staan in de winter, en ik kan hier thuis niet trainen, dan ga ik inderdaad zo vaak mogelijk naar de manege van de club waar ik lid ben. Het is een heel heen-en-weer gesleep, en er gaat erg veel tijd in zitten.

Waar de Zwarte staat wordt de bak gestrooid met zout, en blijft de bovenlaag redelijk los. Wordt ook iedere dag gesleept en gerold. Dan kan je met dit weer voorzichtig stappen en draven, met Black durf ik dat wel aan. Maar ook hiermee train ik niet voldoende voor concours, dus een paar keer naar de manege moet ik nog steeds nu.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:32

Het is nu toevallig een week zo koud, maar hoe vaak komt dat nu voor in Nederland? Als we meer dan 3 dagen sneeuw hebben, dan mogen we allemaal ook wel in onze handjes knijpen.

Gelukkig is de bak waarin ik rijd goed te rijden. Hij wordt vaak gesleept en is van zichzelf al erg droog en vol met tapijtsnippers. De hoefslag is zeker netjes, alleen het midden is op sommige plekken wat hard. Kwestie van geen stomme risico's nemen. Dan maar geen galop, dan maar geen volte's 10 meter. Maar basiswerk kan prima in een harde bak.
Met sneeuw gaan we lekker naar buiten. Wegen worden hier volop gestrooid dus zijn altijd sneeuwvrij.

Waarom voor die paar dagen in de winter helemaal geen wedstrijden starten 's winters? Dan maar een keer wat dressuurwerk op de straat als er een wedstrijd voor de deur staat en de bak onbegaanbaar is. Ook op straat kan je werken aan ontspanning, buiging, stelling, zijgangen, reactie op je been.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:40

Wij kunnen in onze buitenbak ook niet rijden momenteel.
We hebben wel de mogelijkheid om ergens verderop binnen te rijden tegen betaling.
Da's zo'n 10km verderop.