Hij staat overdag in een zand padock en die is nu bevroren maar dat maakt hem blijkbaar niet uit want hij gaat er nu gewoon in volle galop doorheen als hij merkt dat ik hem wil vangen
nu met dat koude weer is hij zo fris en vind hij het grappig dat als ik er aan kom de gaan gillen en van me weg blijven rennen.
in het begin van de winter deed hij dit ook wel eens maar dan ging ik hem maar opjagen dat ie bleef lopen en dat werd hij dan vanzelf zat en kon ik hem vangen en gaf ik hem een beloning. Maar dat opjagen lijkt me nu niet zo een goed idee met die bevroren grond.
eergister deed hij het ook het toen ben ik gewoon midden in het bakje op de grond gaan zitten en proberen niet meer op hem te letten en toen kwam hij ineens vanzelf naar me toe en begon ie in me rug en zij te duwen van he maar ik wil wel aandacht hoor baasje
en toen kon ik hem zo vangen maar gister bleef hij van me weg rennen en stond ik daar 3 kwartier in de kou.als ik hem dan uiteindelijk gevangen heb beloon ik hem wel en word niet boos op hem omdat hij zich tog heeft laten vangen.
nou is mijn vraag wat ik nou het beste kan doen
ik hoop dat julie me kunnen helpen want ik vind het tog best vervelend.
groetjes Vivian

. Zoals ik hierboven al zei, hij moet uitzichzelf naar jou toe komen. Lekker bij het hek staan en wat tegen hem praten, als hij geen belangstelling toont loop je rustig de wei door (ondertussen gewoon blijven praten). benader hem van voren of van opzij en als je dicht bij hem bent dan ga je stil staan en steek je, je hand uit. dan gaat hij er aan ruiken en blijf je praten, daarna ga je nog even lekker aaien en doe je het halstertouw om zijn hals. vanuit daar ga je het halster omdoen en zo heb je als het goed is je paard snel gevangen