merrieveulen schreef:klinkt goed hoor, succes ermee!
het kont indraaien kan ook een signaal zijn van onzekerheid, kent ze de paarden daar verder goed? mijn paard reageerde eerst na de verhuizig heel anders op de paarden dan later, hij heeft niet met al die paarden in de wei gestaan oid, maar ze wel vanuit zijn wei (overigens met vijf anderen) goed kunnen zien, en met velen wel gesnuffeld of ernaast gestaan. ik merk dat dat veel verschil maakt, als ze elkaar eenmaal leren kennen.
Omdat de oude eigenarese al vertelde dat ze andere paarden niet mocht (als ze op keuringen of wedstrijden waren met haar) had ik al rekening mee gehouden. Maar die paarden kan ze natuurlijk nooit even mee in de wei staan ofzo. Van de zomer en lente gaan de pony's bij elkaar de wei in en de paarden bij elkaar de wei in. (Ik denk dat Madeira bij de pony's gaat ookal is een haflinger een paard ongeacht de stokmaat geloof ik). Maar ze is er sinds 7 dec. bij haar nieuwe stalling.. Ik heb eerst een maandje ergens anders gestaan.. Dus opzich ja.. ze staat er nog maar net en ze moet natuurlijk wennen. Maar toch wil ik gewoon niet hebben dat ze zo doet tegen andere in de bak, omdat ik gewoon beetje bang ben dat ze trapt ofzo..