Moeder snel bang?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xLittleAngel

Moeder snel bang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 00:38

ik heb al bijna een jaar men pony. het een Epony en heeft Z dresuur gelopen en L springen.
en ik wil het nieuwe jaar gaan beginnen met de wedstrijden met de b.(voor mij eerste wedstrijden)ik heb wel 1 wedstrijd met men pony gehad(vorige maar) op de stal,met een echte jury en ik was eerste geworden met 199 punten.
die 4 onder mij reden wedstrijden en de rest niet(12 deelnemers in de b)
maar mijn moeder is bang dat als ik op wedstrijd ga. dat mijn pony dan schrikt. of wegloopt als ik het hoofdstel om wil doen en dat soort dingen.

hoe zorg je dat je moeder minder snel bang is??en gebeuren zulken dingen op wedstrijden?

mistid

Re: Moeder snel bang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:06

Je moet haar uitleggen dat je hem goed onder controle hebt (hoop ik voor je)
Het hoofdstel kun je in de trailer al omdoen, dus dat moet geen probleem zijn. En anders zadel je hem thuis helemaal op, dekentje erover, en op de trailer.

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:07

Ik zou zeggen neem haar gewoon een keer mee en laat het zien hoe dat gaat!

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:11

Ja, natuurlijk !kunnen! dat zoort dingen gebeuren. Maar gebeurd dat niet ook gewoon op stal?
En, als je moeder aan het schoonmaken is kan ze toch ook van het keukentrapje vallen? Zelfs als je over straat loopt kun je struikelen en met je giechel op de stoeprand vallen.

Als je op een wedstrijd goed je kop erbij houdt zal het niet aan jou liggen. En, hou er rekening mee dat we hier dealen met een dier he. Die kan het iedere moment anders in het hoofd hebben dan jou.

xLittleAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 10:14

jaa. maar mijn moeder is vooral bang met het uitladen. dat tie dan schrikt van "waar ben ik "en dan weg gaat. maar hij heeft Z gelopen,hij is dan al zo vaak met de trailer geweest.

ik denk dat ik maar snel keertje met de trailer weg ga.om te laten zien dat hij het gewoon kan.
en ja ik heb hem wel goed onder controle,soms dan schrikt tie (als ik aan het rijden ben of als hij naast me loopt) maar dan staat hij alleen eventjes stil ,met rijden maar sprongen in galop.maar verder niets.

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:16

Laad hem inderdaad een paar keer op, rijd ergens heen, laad hem uit. Weer in, en terug naar huis. Dat kun je zo vaak doen als je tijd hebt, en zin. En mama mee.

Succes

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:39

laat je moeder vaak komen kijken! mijn moeder vind paardjes ook echt niks!! ze is al bang als mijn ponytje achterwaarts gaat of ff zich uitschud! die moeders.... als jij je paard goed onder controle kan houden en je meoder dat laat zien gaat het vast en zckr goed!!

p.s dat doe k ook:D

xLittleAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 10:42

men moeder gaat ook gewoon elke dag mee naar men paard.
en ze ziet dat ik em goed onder controlen heb. dat vind ze allemaal niet eng. maar met de trailer dat wel

Zena_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:25

mijn moeder vind het niet echt eng ze rijdt zelf ook paard dus dat scheeelt alleen bij het springen wel eeerst had ik eeen verzorgpony en daar sprong ik ook mee bestwel hooog dat vondt ze niet eng maar nu ik een eigen pony heb best wel dan durft ze niet te kijken zowel thuis als op wedstrijd.......

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:44

Absoluut, m'n ma is redelijk snel bang.
Paarden vind ze ook niet echt leuk, en m'n pa gaat dus meestal mee! Lachen

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:50

Ben je helemaal afhankelijk van je moeder om op wedstrijd te kunnen gaan? Anders zou je eens iemand anders moeten laten chauffeuren en dat je moeder meegaat om te kijken. Dan kan ze rustig kijken hoe het gaat, terwijl die ander jou helpt met je pony.

Zijn jullie al eens met deze pony weg geweest? Ga anders een paar keer met je moeder naar een manege ofzo te rijden. Dan heb je geen druk/spanning van de wedstrijd maar ben je toch op vreemd terrein.

Kans op ongelukjes is er altijd, maar je kunt zelf al een heel hoop doen om te voorkomen dat er iets gebeurd. Het scheelt al heel wat dat de pony wedstrijdervaring heeft, dat zijn ze vaak al wat meer gewend.

Wat hier al eerder is gezegd, hoofdstel om in de trailer. Dat is wat mij als eerste is geleerd toen ik op wedstrijd ging. Belangrijk is ook om te weten wat je van je paard kunt verwachten op vreemd terrein. Is ie kijkerig? Wat doe hij als je schrikt?
Een goed begin is 't halve werk. Knipoog

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:56

Ik zadel geheel in de trailer op en klik een halstertouw aan een bitring voordat de achterklep opengaat. Zorg dat je gewoon iemand bij je hebt, die helpt met zadelen en in/uitladen en voorlezen, dan heb zowel jij als je moeder al een stukje meer rust. Ik heb op een gegeven moment mijn moeder een meega verbod opgelegd omdat ze zo onwijs liep te zenuwen...niet tijdens de proeven, maar wel als ik moest springen en daar werd ik ook alleen maar zenuwachtiger van. Ik daarna altijd gezellig met paps op stap en een vriendin om te lezen etc.

succes met de wedstrijden!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:02

Hoofdstel aan in de trailer, longe eraan en zelf al mee aan de goede kant van de borststang staan voor de achterstang er achteruit gaat, dan moet dat op zich goed gaan.

xLittleAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 14:44

Ja de gene die mij lesgeeft wil wel mee naar de wedstrijden, en de vorige eigenaar van mijn paard wilt ook helpen.

bedankt voor de tips Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:17

Haar gewoon een keer meenemen op wedstrijd, dan ziet ze zelf wel dat het allemaal mee valt. Knipoog
Wij doen het hoofdstel om op de trailer, de rest gebeurt er buiten, maar dat is maar net wat je paard gewend is etc.... Ja

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:22

Hmm gewoon een ker meenemen denk ik dan Lachen
Als het paardje Z en L is heeft ie echt wel ervaring.
O k als je met mijn pony gaat ja dan vraag je gewoon om ongelukken want die sprint wel van de trailer af en rent midden op de weg of is niet te houden dus dat risico neem ik zelf niet,uit je verhaal zeg je dat ie braaf is dus snap het probleem niet maarja als je moeder geen ervaring heeft moet ze gewoon een paar keer mee dan kan zew het zelf zien Lachen
Ik zit niet zo in dat probleem omdat mijn moeder al op jonge leeftijd op gevaarlijke paarden reed met slecht tuig dus die is niet zo snel van haar stokje Lachen

Fietjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:30

Mijn moeder is wel bang bij het springen, maar ook heel trots als ik het pacour uit kom. Als ze weer wat vaker is meegeweest vindt ze het al minder eng, dus dat kan jou moeder misschien ook maar het beste doen

Bellona_KJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 02:53

Mijn ma is ook bang dat er 'iets' gebeurd. Dus ging m'n pa altijd mee op wedstrijd Knipoog