leren petrie laarzen op 14e jarige leeftijd ?????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bobby33

leren petrie laarzen op 14e jarige leeftijd ?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 20:09

hoi
ik zit al een tijd te denken voor leren laarze dat vind ik wel is tijd worden , maar ik ben 14 ik word 1.68 ik groei niet zo veel meer en me voeten zijn wel uitgegroeid .
ik zou er van de week voor gaan kyke maar nu zegt mijn moedie opeens dat we alleen gaan KIJKEN terwijl ik ook wil kopen want ik heb zolang gespaard en ik kan nu niet wachten!!!!(sparen is knap voor mij)
kan het dus???

gr laura

Oliebollie

Re: leren petrie laarzen op 14e jarige leeftijd ?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:12

Ik zou wachten.. Je groeit nog, en misschien is het maar een klein beetje, maar het is zonde.. Voor een klein beetje laars betaal je al 350 euro.. En laarzen gaan naar je voeten vormen, en je kan dus niet zeggen van 'ik verkoop ze wel als ze te klein zijn'.
Ik kreeg mijn eerste leren laarzen toen ik bijna 18 was. En puur omdat ik zou gaan studeren, en het dan wel netjes zou staan aangezien mijn paardje mee ging ( Paardenhouderij )

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:12

Als je zeker weet dat je nietmeer groeit,waarom niet?
Ik had ze al toen ik 12 was

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:14

krijgen is wat anders dan kopen van zuur gespaarde centjes..

bobby33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 20:16

dankje voor je reactie
dat je zolang kan wachten ik vind ze zoooo mooi Tong uitsteken
en een vriendin van mijjjj heeft ze ook en ik ben best wel jaloers dat ik ze niet eerder heb Bloos Bloos Bloos

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:25

heb mijn leren laarzen op 14 jarige leeftijd gekocht
maar niet hele duren van 180 euro nog wel duur Clown

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:27

Je hebt ze van petrie al vanaf 218 euro, en als jij zeker weet dat je niet meer groeit is dat wel een leuk bedrag toch!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:30

persoonlijk zou ik niet voor petrie gaan maar een iets goedkoper model bijv. lipica

aangezien dat de kans dat je voeten nog een stukje groeien best groot is.
om die reden ben ik ook voor lipica's gegaan (en omdat petrie de hell is voor je voeten...)

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:30

Als je slim bent koop je nu een paar mooie nepleren laarzen zoals de BR Moda, en spaar je intussen door voor nog mooiere leren laarzen voor als je uitgegroeid bent Lachen Of je koopt de Cavallo Junior, die heeft elastiek in de kuit en een inlegzool die je kunt aanpassen aan je schoenmaat. Ik heb zelf ook Cavallo's, heb ze nu ruim 5 jaar en die hebben eigenlijk nog niets geleden. Petrie hoor ik hele andere verhalen van..
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 29-12-08 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:31

Ik heb mijn eerste leren rijlaarzen ook gekregen voor mijn 14e verjaardag. Die van mij waren ook niet heel duur, maar ik wou ze ook heel graag. Helaas zijn ze niet goed aangemeten en zijn mijn kuiten toch nog heel wat gegroeit, daarom pas ik er nu niet meer in en heb ik dus weer nieuwe. Heel jammer want die vorige waren super mooi.

duodenum

Ik ben het eens met Dioxide Knipoog

Anoniem

GirlyMelis schreef:
Je hebt ze van petrie al vanaf 218 euro, en als jij zeker weet dat je niet meer groeit is dat wel een leuk bedrag toch!?

ja maar dan heb je een simpele rijlaars zonder iets er aan (rits of veter) die dan ook nog eens kei maar dan ook kei hard zijn waar je je zelf geen plezier mee doet...

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:32

Dioxide schreef:
Als je slim bent koop je nu een paar mooie nepleren laarzen zoals de BR Moda, en spaar je intussen door voor nog mooiere leren laarzen voor als je uitgegroeid bent Lachen Of je koopt de Cavallo Junior, die heeft elastiek in de kuit en een inlegzool die je kunt aanpassen aan je schoenmaat. Ik heb zelf ook Cavallo's, heb ze nu ruim 5 jaar en die hebben eigenlijk nog niets geleden. Petrie hoor ik hele andere verhalen van..

Idd!
En als je echt petrie wil, zou ik persoonlijk ook nog even wachten.
Ik heb zelf ook petrie's en bevallen mij super, nooit geen problemen mee.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:36

hoe vaak rij je? en rij je ook wedstrijden?
als je 1x in de week rijd zou ik het houden bij rubberen of mountain horse. zonde van je geld.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:41

Als je niet al te dikke kuit hebt kun je ook Cavallo Junior nemen. Hele handige laars voor als je voeten nog groeien, kan een speciaal zooltje in.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:43

ik wil ook, weet wel zeker dat ik geen grotere voeten meer krijg, want ik heb al 3 jaar de zelfde maat Tong uitsteken

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:45

ik heb de Cavallo Junior. het hij echt heerlijke laarzen. MIjn moeder heeft pertie's en heeft ze nog niet ingelopen omdat ze zo zeer doen. dit is vanaf onze kant geen aanrader

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:45

Geloof me nou maar, die kuiten groeien echt nog wel. Je kunt jezelf op je 14e nog niet vergelijken met een volwassen vrouw. (zou wat zijn)

Ik zou ook voor een tussenoplossing gaan, zou zonde zijn van je geld om nu gelijk hele dure laarzen te kopen waar je over 2 jaar niet meer in kan.

noortjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:58

ze zijn wel erg duur ik ben ook 14 entja ik mag ze zeker niet
en als je ze nou koopt en je groeit toch door..
dan heb je wel geld weggegooit

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:00

Je voeten groeien misschien niet veel meer maar je been zal nog wel iets langer worden en je kuiten zullen helemaal nog gaan groeien.
Ik zeg dus nee, zonde van je geld!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:03

Ik zou wachten, je voeten worden misschien niet meer groter en je zal misschien ook niet meer de hoogte in gaan, maar de vorm van je lichaam is nog niet uitgegroeid. Het kan goed dat je kuitmaat nog wel gaat veranderen en het zou zonde zijn als je nu laarzen koopt voor een hoop geld waar je lang voor gespaard hebt om over een paar jaar weer nieuwe te moeten kopen omdat je kuiten dikker zijn geworden.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:06

ik had mijn leren laarzen ook toen ik 13 was. En inderdaad, heel jammer voor jouw maar je kuiten groeien echt nog wel! Ik heb ook mijn super lekker zittende laarzen weg moeten gooien en nieuwe moeten kopen.

Dan zou ik nog even doorsparen en dan heeeeeeeeeele mooie kopen als je een paar jaartjes ouder bent

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:07

Ik was net 15 toen ik mijn leren laarzen kocht, ze zitten nu nog goed. Maar ik ben daarna ook eigenlijk niet meer gegroeid, dat zou ook geen goed idee zijn ook.

Als je denk dat je niet meer groeit zie ik het probleem niet.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:59

Het is nu zonde van je geld! Wacht nog twee jaar! Je kuiten gaan nog wat uitzetten en je been wordt nog wat langer, dat kan dan maken dat je mooie laarzen dan ineens te kort zijn ofzo... dat is zonde!
Ik heb op mijn 17e hele mooie laarzen gekocht die toen helemaal op maat gemaakt waren, nu 10 jaar later passen ze nog steeds en zijn ze nog steeds mooi! Het zou zonde zijn als je nu hard gespaart hebt, dat je over twee jaar je laarzen slecht meer passen.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:16

Ik zou gaan wachten, je weet niet als je voeten nog groeien etc. Het zou gewoon super zonde wezen dat ze over een 1 jaar niet meer passen.

En anders koop je nepleren, lijkt er veel op en kan je gewoon eerst gaan doorsparen.
Ja
Ik zou in iedergeval nog een paar jaar wachten, totdat je zeker weet dat je voeten niet meer groeien Ja