Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Singeltje schreef:Mijn shetlandpony ( 2,5 ) doet de laatste tijd ( sinds een maand ) nogal bijterig. Als ik bv. haar uit de wei wil halen, maar zij heeft daar geen zin in, dan begint ze gewoon te bijten. Ook als ze ruikt dat ik snoepjes bij heb, begint ze te bijten. Als ik haar een snoepje geef, bijt ze ook, want dan wilt ze meer, ook al heb je geen snoepjes bij. En zo bijt ze dus voor vanalles. Ik probeer haar altijd te straffen, maar dan begint ze met haar hoofd te slaan en duwt tegen mij. En ze heeft nogal kracht hoor!
Ze komt wel van bij mensen die haar veel te veel eten en snoepjes gaven.
Vroeger was ze zo een brave en lieve knuffelpony, die nooit iets verkeerd zou doen! Nu heb ik is nagedacht of ze misschien bang van iets zou kunnen hebben ofzo. Er is niks speciaals gebeurd, behalve dat ze van wei zijn veranderd, deze wei heeft nu een hele grote stal. Die wei is gewoon aan de overkant eigelijk, dus ze zijn maar een paar meters verhuisd.
Ik weet het niet meer, wie kan tips geven?
,
brittje88 schreef:misschien is ze haar tanden aan het wisselen en daarom ook zo bijterig? is het wel de leeftijd voor.