welke kleur trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

welke kleur trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 15:52

Haaaaay

Vele van jullie hebben vást kerstvakantie en weinig te doen. Mooi, dat komt goed uit want dan kunnen jullie mij even helpen brainstormen. Knipoog

Toen ik mijn trailer kocht was hij bordeauxrood/paars, soort aubergine kleur. Omdat mijn trailer buiten staat en vermoedelijk met de verkeerde lak/verf is gespoten is hij verselijk verkleurd.
Het is een nu vies soortig licht paars/grijzig geworden Nagelbijten / Gniffelen Daarom wordt mijn trailer in januari overgespoten. Nu is alleen de vraag die ik nog moet beantwoorden:

WELKE KLEUR ???

Donkergroen of blauw vind ik zo saai en op wit zie je weer zoveel. Dus wie oh wie weet er een leuke kleur? Foto's / voorbeelden zijn welkom!!!
Oh ja, de trailer heeft nu een witte kap, van binnen is de trailer wit en dat wil ik ook zo laten, het gaat dus alleen rondom.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Huertecilla

Re: welke kleur trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:59

Fluoriserend zie je goed.

De meest duurzame kwaliteit (5-7 jaar) komt in geel, groen, oranje, violet en magenta. Geel en groen zijn het langste fluoriserend.

Veel plezier met vrolijke ontwerpen!

hc

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:18

Iets dat bij het trekkende voertuig past?

Ik ken ook iemand die met een paarse trailer begon. Die is nu roze Haha!

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 17:40

Nou, ik heb een bordeaux metalic rode Nissan Micra maar ik vrees dat ik die in tweeën trek als ik daar de trailer achter knup Clown
Ik leen/gebruik de auto van mijn vader en dat is (nu nog) een zwarte Citroën Xsara Picasso maar zo rond maart 2009 koopt hij een nieuwe auto waarvan hij de kleur nog niet weet.
Mijn vriend rijdt in een metalic blauwe Opel Astra station maar omdat wij 130km bij elkaar vandaan wonen staat héél soms die auto voor de trailer. Dus wat dat betreft hoef ik geen rekening te houden met de kleur van het trekkend voertuig.

Welk merk is de trailer die roze is geworden?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:02

Uthrick schreef:
Welk merk is de trailer die roze is geworden?

Het punt is dat verschillende kleuren van verschillende verfkwaliteiten een uiteenlopende kleurechtheid hebben in zonlicht.

Zo is fluoriserend magenta behang slechts een paar maanden kleurecht hier onder de spaanse zon.
De 'professionele hulpdienst' kwaliteit pvc is 5-7 jaar kleurecht.
De spuiter zal ongetwijfeld weten welke verf welke kleurechtheid heeft. Het prijsverschil kan je over de jaren dat die verf erop zit of overgespoten moet worden omslaan.
In de regel zijn keluren met rode kleurstof het minst duurzaam. Dat komt omdat het rode spectrum in zonlicht de meeste energie heeft.

hc

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 20:08

Jemig, jij hebt er verstand van! Ja

Wat voor kleur zou je mij aanraden? Ik zat aan Magenta te denken, maar als dat over krap een jaar alweer verkleurd vind ik dat wat zonde. Zo'n knal/opvallend kleurtje vind ik opzich wel leuk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:11

Uthrick schreef:
Jemig, jij hebt er verstand van! Ja

Wat voor kleur zou je mij aanraden? Ik zat aan Magenta te denken, maar als dat over krap een jaar alweer verkleurd vind ik dat wat zonde. Zo'n knal/opvallend kleurtje vind ik opzich wel leuk.

ik raad je niets aan: over smaak valt niet te twisten.

Fluoriserend magenta is zowat het minst duurzame wat je kan kiezen maar dat gaat in goede pvc zeker 5 jaar mee in NL.
Laat je de kar wit spuiten en er pvc op plakken. Kan je wat leuks bedenken en de pvc kan je er ook makkelijk weer af halen/vernieuwen.

Ik heb net 6 meter fluoriserend géél besteld Pling

hc

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:05

Ik zou toch een neutrale kleur nemen. Als de trailer wilt of moet verkopen (je weet nooit hoe het kan lopen) verkoopt een donker groene trailer toch beter dan een knalroze.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:30

Vandaar creatief met pvc Pling

Dat maak je met hete lucht warm en trek je er zó af Haha!

hc

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 18:46

Ja, dat is ook een idee maar ik ben helaas niet zo, zeg maar helemaal niet creatief Nagelbijten / Gniffelen
Lijkt me wel super om een mooi ontwerp van mijn paard zijn naam ofzo op de trailer te hebben. Dus, als iemand zicht geroepen voelt, mijn PM box staat open Schijnheilig

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:52

mystic_tinker

maakt zo een trailer belettering en ontwerpen
en best goedkoop Lachen
haar even een pb sturen ze kan ook foto's namaken voor op de trailler te laten plakken

ik vind een knalkleurtje best super om te zien

ik heb helaas een oude houten trailer die lak ik zwart dan vind ik het wel prima Clown

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 20:30

Ik vind zwart ook wel mooi en in die richting proberen mijn vader en vriend mij ook al te sturen. Er is alleen 1 grote maar ( denk ik) en dat is: Wordt het niet gruwelijk heet in een donkere/zwarte trailer? Cool

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:55

Uthrick schreef:
Ik vind zwart ook wel mooi en in die richting proberen mijn vader en vriend mij ook al te sturen. Er is alleen 1 grote maar ( denk ik) en dat is: Wordt het niet gruwelijk heet in een donkere/zwarte trailer? Cool

Nee. Da's een fabeltje. In ieder geval niet warmer dan in een trailer met een andere kleur.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:15

Wat voor trailer heb je, want het verschilt natuurlijk ook per model welke kleur mooi is Bloos
Ik had destijds een Wesco uit 1981, die is groen en wit geweest en dat was allebei mooi. Wou hem zelfs een felle kleur geven, maar dat vond mn vader niet zo.
Later had ik een witte Impex, waarbij een andere kleur totaal niet leek.
Nu heb ik een nieuwe Atec, welke zwart is met een zilver kap. Zo'n trailer zou ik ook niet in elke kleur willen eigenlijk.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:16

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal berichten verwijderd.
De "VMR fora" (Vraag Maar Raak) zijn Informatieve fora. Wij vinden het daarom belangrijk dat je ook aangeeft wat jouw argumenten daarvoor zijn.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:01

Onze trailer is van grijs naar zwart gegaan. Niet echt een hele hippe kleur maar past super bij de auto. Komen nog wel wat stickers op en extra reflectie voor de veiligheid.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 16:26

Ja, nu ik weet dat het een fabel is dat een zwarte trailer heter is/wordt dan een andere kleur ga ik denk ik ook voor zwart. Maar dan wel metaliczwart/ zwart met een glitter, iemand daar ervaring mee? Ik neem de trailer zaterdag eerst maar eens mee naar de boerderij van vriend om m goed af te spuiten met de hoge druk want hij ziet er niet uit :o

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:00

sflj schreef:
Uthrick schreef:
Ik vind zwart ook wel mooi en in die richting proberen mijn vader en vriend mij ook al te sturen. Er is alleen 1 grote maar ( denk ik) en dat is: Wordt het niet gruwelijk heet in een donkere/zwarte trailer? 8-)

Nee. Da's een fabeltje. In ieder geval niet warmer dan in een trailer met een andere kleur.

Echt een fabel?
Tegens ons zeiden ze zelfs bij de trailerfabrikant dat dit klopte; het wordt toch zeker 15%warmer dan in wit.
Daarom hebben we uiteindelijk gekozen voor een grijze..

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:11

en waar baseert die man dat op?
Toevallig niet naar discovery channel gekeken, laatst? (daar deden ze een experiment met auto's en was het verschil miniem) in ieder geval te klein voor mij om voor een andere kleur te kiezen.
Maar stel dat het klopt en stel dat het ín de trailer bij een buitentemperatuur van 30 graden, 40 wordt. Bij 15% meer zou dat in een zwarte 46 graden zijn.(zoveel was het in dat experiment bij lange na niet, maar goed.)
Bij die temperaturen wil ík mijn paard niet op de trailer hebben dus dan maken die 15% ook niet meer uit. Bij een lagere temperatuur wordt het verschil in graden uiteraard kleiner ;)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 09:47

Ik zou het nog eens goed navragen bij de trailerfabricant. Een auto is geïsoleerd, een trailer meestal niet en dat kan wel een aantal graden schelen.

Nitoucheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:06

Vrienden van ons hebben een knalgele trailer. Niet omwille van het "mooie" kleurtje maar omdat hun vorige trailer (in een neutrale kleur) op de baan in de flank is gegrepen door een andere auto (de beelden waren gruwelijk en het paard, dat mijn broer diezelfde dag nog op wedstrijd had gereden, was op slag dood). Dus nu hebben ze een knalgele trailer die zeer goed opvalt...

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:57

Ik had een witte trailer maar een vriend van mij kan heel goed graffiti spuiten en die heeft hem roze gemaakt met mijn naam erop.
dus zoek een vriend die graffiti kan spuiten :D
is echt heel leuk

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 13:00

Foto foto foto !!! *-:) ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:05

Ik zou gaan voor een witte waar je met mooie belettering iets op laat zetten. Desnoods wit met een glittertje ofzo. Het valt vrij goed op, het wordt niet zo warm, staat bij iedere kleur auto