Te koud?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jorissie

Te koud?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 18:02

Ik heb een bijna 2 jarige merrie en die staat een paar uur per dag buiten en s'nachts op stal.
Aangezien het nu s'nachts en overdag best wel vriest/koud is vroeg ik me eigen af of het misschien een idee is om s'nachts een deken op te doen.
Ze heeft namelijk niet echt een dikke winter vacht en ze is naar een andere stal verplaatst die meer open en tochtiger is dan de stal waar ze stond.
Is het nu slim om voor s'nachts nu toch nog een deken te kopen?En zoja, hoeveel gram zou het beste zijn?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Oreo

Re: Te koud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:07

Als je paard het koud gaat krijgen zal er vanzelf meer winterhaar worden aangemaakt. Er lopen zat 2-jarigen in Polen in de opfok die 24/7 buiten lopen. Hun lichaam regelt dat zelf wel, door een dikkere vacht aan te maken dus.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:09

Gewoon zo laten, als je niets veranderd aan het ritme (dus niet plots ook 's nachts buiten) is er niets aan de hand en regelt je paard het zelf.

Jorissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 18:24

Aan het ritme verandert niets, dat blijft gewoon zo.
Dus dan hoop ik maar dat ze een dikkere vacht aan maakt en dat als ze het koud krijgt het laat merken. Bedankt voor de reacties in ieder geval.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:26

ik voel met deze koude dagen vaak of mn paarden koud is (ooraanzet en oksel) hij heeft nergens last van . is vorig jaar geschoren geweest en heeft vandaag heerlijk in zn blote kont in de wei gestaan!! kan prima dus! (en mn shet maak ik me niet druk om, die is erg vrolijk nu het lekker koud is)

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:41

Een paard regeld dat echt allemaal zelf wel hoor! Een paard voelt al aardig ver van te voren dat het kouder gaat worden en daar past hij ze vacht echt wel op aan.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:44

Gewoon lekker buiten laten staan hoor, paarden regelen dat zelf wel.
Heeft ze het koud krijgt ze meer winterhaar Ja!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:48

Zorgen dat hij onbeperkt ruwvoer krijgt met deze koude dagen is wel heel belangrijk.
Door het verteren hiervan blijft het lijf lekker warm.

Margot__X

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:03

Gewoon zo laten Ja